Netflix höjer priset (Uppdaterat våren 2022)

Håller med dig om det :slightly_smiling_face:

Tycker man att det skall finnas bra innehåll oavsett kategori så anser jag att man får bidra

När DVD var stort köpte jag hela Arkiv X för 4500 SEK
Det hade gett mig över 8 år HBO Max och då räknar jag inte med inflationen. För att inte tala om vad Lovefilm kostade :slightly_smiling_face:

5 gillningar

Att bidra gör ju att det blir ett bättre innehåll. Det är ju inga jättesummor vi pratar om.

Har man råd att laga Apple produkter hos Apple så borde man inte behöva fulstrema. :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Med det är ju fulstreamen som gör att de har råd :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Tänkte inte på det. :rofl:

1 gillning

Det som stör med streamingtjänster är väl att det är olika utbud för olika länder/regioner. Det gör väl så att torrent inte direkt minskar.

Och att som prenumerant av dessa streamingtjänster och appar/program, är att skulle du inte få råd med att prenumerera längre, så har du inget kvar att använda, trots år av betalande.

Går ju inte riktigt att jämföra olika streamingtjänster när det inte är samma innehåll.

En serie eller film på Netflix kan ju vara värd det eller mer just den månaden.

Piratkopiering var moraliskt, men inte juridiskt ok, när innehållsskaparna försökte undanhålla oss enkel tillgång för att kunna sälja DVD-skivor och biobesök.

Nu är det både juridiskt och moraliskt tvivelaktigt och gör bara att vi andra får del av ett sämre kulturliv.

2 gillningar

Men det har väl minskat drastiskt precis som kopierade programvaror?

Det var ett svar till överstepiraten @anon29666066 !

Det var jag med på men frågan var till dig. :rofl:

Ja det har nog minskat radikalt!

1 gillning

Ändå surt med regionsindelningar, som man iofs kan gå förbi🤷🏻‍♂️

Som jag väntar på den här :neutral_face:

Apple har ju haft den där för 49 kr hur länge som helst. Släpp på principerna och hyr den.

Tack för info, har dålig koll på vad de har att hyra ut :+1:

1 gillning

Om du söker i TV appen så får du upp på vilken streamingtjänst (av dom du har) eller om den finns att hyra/köpa.
Förutom Netflix som inte vill vara med.


Netflix verkar vara med när man söker men saknar i övrigt integration i Apple TV-appen.

1 gillning

Från sajten:
image

Amerikanska Netflix höjer priset igen och vi i Sverige lär följa efter inom kort.

Knappt hade det nya året börjat innan Netflix informerade sina amerikanska kunder om att det var prishöjningsdags igen. Nya priset var 19,99 dollar för Premium-abonnemanget och förändringen skulle ske under våren.

Netflix prishöjning

Så här ser det ut när Netflix väljer att skicka ens morgonkaffe rakt ner i luftstrupen.

Den 19 april är det dags för den här kulturarbetaren att gå från 17,99 dollar till 19,99 dollar i abonnemangsavgift. Sverige är i vanliga fall några månader efter när det kommer till prisjusteringar så snart lär det alltså ske även här. Senast det var på tapeten var så sent som november förra året.

Netflix valuta-kurs är just nu 10 kronor för en dollar men den svenska kronan är för närvarande svag så vi får väl se var det hamnar. Går det inte allt för bananas så lär priset dock stanna på just 199 kronor för att fortfarande kunna säga att det är under 200 kronor. Viktigt ur marknadsföringsvinkel om inget annat.

För övriga abonnemang gäller 15,49 dollar i stället för 13,99 dollar i månaden för “Standard”. “Basic” höjs från 8,99 dollar till 9,99 dollar per månad. Vi gissar att de svenska priserna därför landar på 159 kronor (för att det ser snyggare ut än 155 kr) respektive 99 kronor per månad.

Skillnaden mellan Netflix-abonnemangen

  • Basic: Upplösning på 480P (SD) och endast en samtida tittare.
  • Standard: Upplösning på 1080P (Så kallad FullHD) och 2 samtida tittare
  • Premium: Upplösning på 4K, Dolby Atmos-ljud och 4 samtida tittare

Inget av abonnemangen får delas med någon som inte bor i samma hem. Däremot testar Netflix just nu tilläggsabonnemang för just detta.

LG C1 fjärrkontroll

Så mycket kostar Netflix konkurrenter

  • Amazon Prime Video: 59 kr
  • Apple TV+: 59 kr
  • Paramount+: 69 kr
  • HBO Max: 89 kr
  • Discovery+: 89 kr
  • Disney+: 89 kr
  • Viaplay: 129 kr
  • C More: 149 kr

Netflix är unikt på många sätt och vis och har ett stort utbud av egenproducerade serier och filmer. Många av dem har en viss Netflix-charm som enklast kan beskriva med filmer som inte nödvändigtvis är jättebra men passar rätt bra för en slapp söndag. Ja man kan säga att det filmvärldens översättning av det svenska ordet “lagom”.

Alla priser är månadskostnader och baseras på vad som gäller den 19 mars 2022. Vissa tjänster så som C More och Amazon Prime ger möjligheten att binda upp sig i ett år och då blir det billigare men detta är inte medräknat i priserna.

Därför är inte alltid raka prisjämförelser helt rättvisa men här har du dem ändå. Fortsätt gärna diskutera i kommentarsfältet vad du tycker det är värt att betala för respektive tjänster.

 

…och därmed var det nog dags att plocka bort Netflix från mina abonnemang.

Apple TV+ Saknas från jämförelselistan, om man nu vill vara sån. Kostar 59,-/månad.

Fixat!

Hur kommer det sig att du fortfarande kör med amerikanska Netflix?
Och hur gör du med betalningen eftersom det kräver väl ett amerikanskt betalsätt.