Netflix höjer priset (Uppdaterat våren 2022)

Fick just ett Mail från Netflix att de höjer priset till 129,-
Är det fortfarande värt det eller vad tycker ni?

179 kr i månaden höjer de till om man har det större abonnemanget. Jag tror att smärtgränsen för Netflix ligger betydligt högre än så.

1 gillning

Netflix är nog den tjänsten jag ser mest på, än så länge tycker jag det är prisvärt.

Jag har beslutat mig för att lämna Netflix i april nästa år. Tycker det är för mycket pengar sett till utbudet för mig.

Får också höjning nu i november till 179:- men fortfarande lätt värt det. Netflix änvänds fortfarande mest av alla streamingtjänster här hemma.

Varför just april? :thinking:

Länge sen jag övergav streamningstjänsterna. Enda jag betalar för är Apples men den ingår i Apple One så. Det är torrent som gäller igen.

Tur att copyswede finns då som ser till att filmbranschen får del av kakan ändå när du drar ner torrents

2 gillningar

Varför övergav du dom?

Gratis är gott? :man_shrugging:

Personligen älskar jag streaming och har slutat ladda ned sedan år tillbaka nu. Finns så löjligt mycket att se och priserna är verkligen inget att bråka om. Fan minns förr när man köpte EN film för samma pris som dyraste Netflix-abbet går på.

6 gillningar

För att det är så enkelt att automatisera nedladdning och jag väljer att lägga pengar på annat.

Tänker du likadant när du handlar i mataffären? :slight_smile:

“så lätt att snatta så kan jag lägga pengarna på annat”

5 gillningar

Piratkopierade matkassar vore något. :thinking:

2 gillningar

Är inte det Eldorado?

4 gillningar

Typ

Vinter. Lämpligt att sluta när våren kommer.

1 gillning

HBO Max för 44 kr per månad, är det verkligen värt att ha Netflix för 179 kr per månad?

Det kan ju bara du själv svara på.:wink:
Man har ju och betalar för dom som man tycker är värda det.

1 gillning

Den med flest streamingtjänster vinner när han dör. :rofl::rofl:

Det är nog helt individuellt vad man vill ha och tycker är prisvärt. Vi har ju t e x Disney+, prisvärt för mig?

Nej, men för barnbarnen är det ju värt hur mycket som helst.

Netflix har ju ett bra mycket större bibliotek än HBO, inte då sagt att det är bättre.

Personligen ser jag inte mycket på HBO & massor på Netflix. I vårt fall behåller vi båda.

2 gillningar

Bandyplay kostar 199 kr per månad, är det verkligen värt att ha Viaplay för 449 kr per månad?