Netflix höjer priset till 159 kronor

Från sajten:
https://teknikveckan.com/netflix-hojer-priset-till-159-kronor/


image

Netflix höjer priset på Premium-abonnemanget med 20 kronor och landar därmed på 159 kronor i månaden. Övriga abonnemang förblir oförändrade.

Premium-abonnemanget krävs emellertid om du vill titta på 4K-material och vara mer än 2 personer som tittar samtidigt.

Anledningen till prishöjningen är att man satsat och kommer fortsätta satsa på kvalitativt och lokalt material enligt Netflix.

Via TT.

Fasen nu börjar gamle nettan kosta pengar på riktigt? Slår höjningen på båda nya och befintliga kunder samtidigt?

Satan alltså… Och inte används skiten heller… Tycker inte materialet är så bra längre…

Ohh yes.

Vi är så många i familjen som delar det så per person är det väl inte så mycket men ja det går snabbt att dra igenom de serier som faktiskt tilltalar mig, betydligt mer ViaPlay nu för tiden.

1 gillning

Såg detta på Feber:

“Vill man skaffa premium nu kostar det 159 kronor, men när nuvarande prenumeranter kommer att se prishöjningen är inte klart. Netflix säger till TT att man kommer att informera om detta minst en månad i förväg.”

Verkar som att vi som redan betalar kanske duckar höjningen ett tag.

1 gillning

Kör viaplay också, men ser inget där heller… De mesta material går via Plex…

2 gillningar

Är för gammal för att rådda med att skaffa innehåll till Plex-serven.

1 gillning

Nänä, du är bara en ungdom. Det beror nog på något annat än din ålder. :wink:

Hehe, bekvämlighet? :slight_smile:

1 gillning

De sköts per automatik :sunglasses:

Hehe, visst men även det kräver en viss arbetsinsats och dessutom har jag aldrig fått det där att fungera bra med undertexter.

Happ, kanske läge att nedgradera abonnemanget istället till premium, kollar aldrig på fler skrämar samtidigt utan vill ju bara åt 4K :sweat_smile:

Bara första gången egentligen sen sköts allt automagiskt :slight_smile:

1 gillning

Arbetsinsats krävs ja… Men inte mer en att kolla på imdb va man vill se och lägga till i sin watchlist…

Undra vart smärtgränsen går för folk, brukar själv bara köpa en månad ibland när det är något intressant man vill se

1 gillning

Tror gränsen är uppnådd för många. De flesta av mina bekanta har en(1) streamingtjänst, sedan lägger de till någon ytterligare en begränsad period om det dyker upp något de verkligen vill se. Personligen tycker jag Netflix tappat mycket. Sällan jag kollar där.

Tycker också att Netflix tappat mycket. Blir mest Amazon nuförtiden.

Detta gäller ju bara premiumabonnemang, inte vanliga abonnemang.

Radarr ftw. Bästa som hänt

1 gillning