Netflix bekräftar - nytt abonnemang med reklam lanseras senare i år

Från sajten:
image

Netflix satte streaming på kartan men de har inte haft ett helt lätt år ekonomiskt och nu har de bekräftat att ett till abonnemang kommer att komma där man för ett lägre pris kan få Netflix men med reklam.

Det är Netflix co-CEO, Ted Sarandos som idag gick ut och bekräftade ryktena om att Netflix jobbar på att ta fram en ny abonnemangsform med reklampauser. Netflix plan är att fånga in kunderna som tycker att nuvarande abonnemang är för dyra och kan leva med att få reklam ett par gånger under filmen. Ted var även tydlig med att inga av de nuvarande abonnemangen kommer att innehålla reklam utan de kommer, precis som idag vara helt fritt från reklampauser.

Netflix jagar i detta nu annonsörer och planen är att lansera det nya abonnemanget innan 2022 är slut. Om det kommer bli en global lansering direkt återstår att se men det har vi nog svårt att se att de får till redan till slutet på året.

Via MacRumors

Skulle du kunna tänka dig att betala lite mindre för ett abonnemang med reklam?

  • Ja varför inte
  • Nej jag avskyr reklam
  • Osäker, beror på hur mycket reklam det är

0 röster

Är det reklam före och efter filmen eller avsnittet då känner jag att det är rätt lungt. Är det även fortfarande 4K så lär jag nog allvarligt fundera på bara abonnemang. Reklam mitt i filmen/avsnittet? Dra åt helvete!

1 gillning

Jag tror det kommer vara samma usla kvalité som det billigaste abonnemanget och säkerligen reklam i mitten också bara för att jävlas haha.

Jag har svårt att se att tillräckligt många skulle haka på det för att dom skulle göra någon form av vinst. Men kanske. Min mamma hade hoppat på det direkt. :slight_smile:

Nu kommer jag ju personligen hålla i mitt dyra Netflixkonto iaf över sommaren då The Sandman har premiär. Men sen får vi faktiskt se.

Kanske blir billigare med reklam förstås. Men i det stora hela tror jag Netflix minskar även i fortsättningen. De andra bolagen satsar stort också. Kanske blir några fusioner i framtiden? Börjar bli väl så många som ska slåss om samma kundkrets:

Anar att Netflix inte räknar med att reklamabonnemanget i sig själv ska driva någon vinst, utan att det blir en kostnadsfri inkörsport för konsumenter som vill använda Netflix utan att det kostar dem något. Ett lockbete för att få en liten procent av användarna att omvandlas till betalande kunder i längden.

Från sajten:
image

Microsoft kommer sköta annonseringen i Netflix kommande prenumeration med reklam.

Den nedåtgående trend som plågat Netflix har resulterat i flera åtgärder från bolaget. En av dessa är en billigare prenumeration som kommer finansieras med hjälp av reklam. Det ryktades om att Netflix skulle ta hjälp av Google men nu står det klart att det blir Microsoft.

I ett pressmeddelande har Netflix meddelat partnerskapet och att de har valt Microsoft till deras tjänst för deras bevisade kundservice, innovation och integritetsskydd.

Via: Engadget

Verkar som att Netflix höjer priserna igen. Så glad att jag sa upp Netflix efter att de fick för sig dumheterna med att inaktivera kontodelning. De kommer ju garanterat tappa fler kunder nu.