Netatmos rök- och kolmonoxidvarnare kompatibel med Google Home

Från sajten:
image

Rök- och kolmonoxidvarnare från Netatmo är nu kompatibel med Google Home. Sakta men säkert får plattformen Google Home fler möjligheter.

Franska företaget Netatmo meddelar nu att deras smarta rök- och kolmonoxidvarnare nu är kompatibel med Google Home. Den smarta rök- och kolmonoxidvarnaren är nu kompatibel med både Google Home och Apple Home. Enheten är trådlös och installeras enkelt i hemmet och via appen Home + Security från Netatmo går det sedan att få notiser och annan information om status i hemmet.

Netatmo Smart Carbon Monoxide Alarm

En rekommendation är att ha en kolmonoxidvarnare installerad i alla rum som har en förbränningsanordning som exempelvis en värmepanna, öppen spis eller gasspis. Både Netatmo Smart Carbon Monoxide Alarm och Netatmo Smart Smoke Alarm har 10 års batteritid samt automatiska testfunktion som kontrollerar enheternas status, batteri och Wi-Fi-anslutning.

Rekommenderade priser för Netatmo Smart Kolmonoxidvarnare och Netatmo Smart Rökdetektor är 1 099 kronor per enhet.

Källa: Pressmeddelande

Perfekt!

Blev jäkligt sugen på dessa även om det blir dyrt om man ska ha några stycken för att täcka upp boytan. Men så såg jag att de missat på en av de viktigaste funktionerna på en brandvarnare: tjuter en, tjuter alla. Börjar det brinna i långt bort i huset så vill jag naturligtvis att brandvarnaren i mitt sovrum ska larma så jag vaknar fortast möjligt. Det är betydligt viktigare än att kunna titta på brandvarnaren i en app. Så det blir inget köp.

Från Netatmos hemsida:

Is there an interconnection feature if I have several Netatmo Smart Smoke Alarms?

No, if you have more than one Smart Smoke Alarm, they will not interconnect although all of them will appear in the same app.

Stört.