Netatmo Weather Station får HomeKit-stöd

Från sajten:
Netatmo Weather Station får HomeKit-stöd | Teknikveckan


image

Netatmo är ett av få företag som idag välkomnar Apple HomeKit med öppna armar och även när det kommer till HomeKit Secure Video.

Nu har bolaget skickat ut en uppdatering till sin Weather Station som gör att den äntligen går att få in i HomeKit. Dock får inte alla versioner av Weather Station HomeKit-stöd och modellen måste vara köpt 2016 eller senare för att det ska gå. Detta beror på att de tidigare modellerna saknar viss hårdvara som gör det möjligt.

Uppdateringen har rullats ut så det är bara att se till att uppdatera din Weather Station för att få in allt från luftfuktighet till temperatur direkt i Hem-appen. På sin blogg berättar även Netatmo varför det har tagit ett bra tag att få ut stödet till enheter.

Källa Netatmo, tack Micke Rehn för tips!

3 gillningar

Alltid trevligt med produkter som får HomeKit stöd. Nu får dom bara ta och släppa sin ringklocka.

1 gillning

Om någon får det att funka så säg till. Det har inte dykt upp som ett alternativ i appen än här. Ja
g har en home coach sedan tidigare och det har väl varit lite si och så med stabiliteten i den homekituppkopplingen.

Följer

Enligt Netarmo så måste man ha hårdvaruversion V3 för att homekit ska fungera. Man hittar vilken version man har under Settings och indoor module.
Köpte min sommaren 2016 men det är en V2 så den får inte Homekit.

Är den tillverkad 2016 då?

Jag har också V2…:cry:. Men köpt innan någon hade hört talas om dem…:flushed:

Detta kom upp i min app

bild

Svårt att säga. Jag köpte den i mitten på 2016. Skrev mitt inlägg så att man vet hur man kan kolla ifall man är osäker.

Lite segt om man måste köpa en ny bara för att…

Är det någon som har fått uppdatering ännu?

Kollar varje dag, men inget ännu.

Samma här tyvärr…

Hur lägger man till de?

Hur gör man för att aktivera de? Jag hade tidigare under netatmo appen under NEWS att HomeKit kommer snart, men den e nu borta så borde fungera? Så frågar igen, HUR gör man :sweat_smile:

Ser att min news om HK oxå är borta.
Men ser inte att den är uppgraderad ännu under settings och sin device.
Versionen är fortfarande 140 på min enhet.

När det är aktiverat skall man se det längst ner.

Någon som lyckats se sin Netatmo väderstation i Google Home? Inte jag iallafall, trots de är länkade.

Jag har firmware 135…:thinking:

Verkar som att uppdateringen rullar ut landsvis, så det är lika bara att vänta.

Är den fortfarande inte utrullad överallt? Låter märkligt, ser reklam om det i flödet hela tiden.