Netatmo Video Doorbell får stöd för Google Home

Från sajten:
image

Glada nyheter för alla ägare av Netatmo Smart Video Doorbell. En uppdatering till den smarta dörrvideoklockan ger nu stöd för Google Home och Amazon Alexa.

Franska företaget Netatmo, som numera är en del av Legrand, meddelar idag att de släpper en uppdatering till sin smarta dörrvideoklocka. Det som är intressant med denna uppdatering är att Netatmo Smart Video Doorbell nu är kompatibel med de tre stora plattformarna på marknaden; Apple HomeKit, Google Home och Amazon Alexa. Uppdateringen ger nu stöd för både Google Home och Amazon Alexa då stödet för Apple HomeKit fanns redan vid lanseringen.

Netatmo Smart Video Doorbell

Under de närmaste dagarna kommer uppdateringen att rullas ut till befintliga dörrvideoklockor. Så, nu är det fritt fram att använda t ex din Nest Home Hub för att se vem som ringer på dörren. Eller för de som har en Echo Show från Alexa. Smidigt. Notis om att någon ringer på dörren är också möjlig på vanliga Google Assistent-kompatibla högtalare, exempelvis Google Nest Mini, Nest Audio m fl.

Vill du läsa mer om Netatmo Smart Video Doorbell kan du göra det här. Den finns att köpa hos olika återförsäljare och kostar 3 299 kronor.

Källa: Pressrelease

Helt klart välkommet! Där avancerade Netatmos dörrklocka på min vill-ha-lista…

Ta en titt på denna videon då :slight_smile:

1 gillning

Och Thor blir så nöjd när det är “svagström” att hela han lyser som en sol. :joy::heart_eyes:

1 gillning

Haha lyckan när en killgissning går hem!

1 gillning

Skulle vilja veta om @Thor upplever att dörrklockan kopplas ner ibland. Min Logitech Circle Doorbell gör det några gånger i veckan. Visseligen bara under några sekunder men irriterande.

Innan jag tvingade den att alltid koppla upp mot den närmsta APn så gjorde den det. Men nu har det varit lugnt

1 gillning

@Thor Hur upplever du att den funkar i mörker och under dåliga ljusförhållanden?

just nu, ska ta en när solen gått ner också.
Men bra, precis så mycket jag behöver där den sitter. Finns inte så mycket djup eller brist på lampor just där

1 gillning

Har den homekit security video ? samt ansiktsigenkänning via homekit ?

Enligt Elgigantens kundtjänst har den inte Homekit security video

Nej tyvärr. Du kan se vad som stödjer vad här: iOS - Home Accessories - Apple

den stödjer ju visst där via sidan du visa? xD eller menar du inte ansiktsigenkänning ? För det sa kundtjänst på elgiganten att det var på den? xD

Nej bara de med plupp framför :slight_smile:

men va fan.

Language :slight_smile:

Men får man ändå notis på Apple TV ( en bild ) om nån ringer p dörren ?

Jo men visst!

du har ingen logitech annars du säljer ? xD

Nej jag jobbar ju med Netatmo så då kan man inte befatta sig med konkurrenten :slight_smile:

1 gillning