Netatmo dörrklocka och HomePod mini

Har NETATMO dörr klocka vill att det skall ringa i min HomePod
Det står att den är pausad Vad innebär det .



Under heminställningar hittar kameror och dörrklockor. Därunder ser det ut så här för mig. När det ringer på dörren ringer det i alla högtalare

1 gillning

Ok
Ser likadant ut men ingen ring
Står att HomePod är pausad
Vad innebär det

Att du spelat upp något på den tidigare men att det nu är pausat.

1 gillning

Min är alltid pausad, går det att ha den på annat vis?

Just nu är en här pausad och en annan stoppad. Det går väl att ha att de spelar något också

Hur får man den stoppad? Den blir ju pausad när man stoppar musiken i AM med stopp knappen.

Stereoparet som är kopplat till eARC på teven fick status stoppat när vi pausade filmen. Kanske heter stoppat för film och pausat för musik. :man_shrugging:t2:

1 gillning

Har kanske ingen betydelse, var mest nyfiken.

Finns säkert fler men en musik/film-stream stoppas och en låt eller serie från exempelvis Apple musik pausas.

1 gillning

Koppla in HomePod via eARC är skillat. Du kör inte AirPlay som vi andra? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jag är ingen expert på ljud men om Apple kallar det eARC antar jag att det är det?

Ljudet kommer ju till HomePod oavsett vad jag spelar genom tv:n. Till exempel Nintendo Switch.

Det går via eARC från skärmen till AppleTV som i sin tur skickar det via AirPlay till HomePod.

Min dörrklocka har också slutat ringa, både på HomePod och AppleTV, får heller inga notiser till telefonen.

Mina AppleTV är uppdaterade till TvOS 16. Vet inte om det ställer till det?

1 gillning

Kör du beta? Den menyn har inte jag.

Nej, inte beta men det kräver senaste Apple TV 4K har jag för mig.

Jag har nog första gen.

1 gillning

Om jag ska gå lite off topic (vilket jag sällan gör :joy:) så när jag lyssnat på musik i AM i luren eller i CarPlay så envisas den senaste låten att dyka upp på hemskärmen när jag väcker telefonen. Ska man stänga av detta på något speciellt sätt? Jag brukar bara stoppa på stopp knappen och sedan svepa uppåt så spelaren försvinner.

ARC står ju för Audio Return Chanel vilket innebär att du kan skicka tillbaka ljud via HDMi. Har inget att göra med hur själva ljudet överförs trådlöst till HomePoden. Den har du kopplat via AirPlay :smiley: