Neato lanserar den intelligenta robotdammsugaren D8

Från sajten:
image

Neato visar upp en smart robotdammsugare som ska blir din bästa vän under vårstädningen – här är D8.

Tillverkaren Neato Robotics som kombinerar teknisk intelligens med dammsugare, robotdammsugare helt enkelt, lanserar nu en smart dammsugare i en ny premiumserie, först ut är Neato D8. D efter den D-formade designen.

Med genomtänkt design och materialval samt avancerad teknik ska denna lilla rackare underlätta den uppkommande vårstädningen. Batteritid på upp till 100 minuter, filter som fångar upp 99% av partiklar som kan störa allergiker. Den bjuder på städprogram både för eko-städning och turbo-städning. Här utlovas också marknadens största dammbehållare tillsammans med avancerad teknik med LIDAR och laser samt att formen på dammsugaren ska ge sig på de allra tuffaste hörnen. Anslutningen till ditt hem sker via blåtand och appen MyNeato.

Neato D8 hittar vi i butik och online redan idag hos Elgiganten, NetOnNet, MediaMarkt, Elon, Kjell&Company, Webbhallen, Robotexperten, Amazon Sverige och på NeatoRobotics.com med en prislapp på runt 8000 kronor. Inom kort kommer även storebröderna D9 och D10.

Via: NeatoRobotics.

Aaaaldrig mer en Neato. Gammelroboten var bra, men min D7 har jag tröttnat på förra gånger om. Ingen vidare kundtjänst heller :confused:

Xiaomi verkar vara mest bang for the buck.

Den upplevelsen låter precis motsatt vår. Vi har en D6 som vi är jättenöjda med. Kundtjänsten har varit toppen när vi behövt kontakta dem också.
Vad är problemet med din D7?

Krånglat mycket med att inte ge sig in i rum (oklar anledning varför). Även kämpat en del med trösklar, Neato brukar vara bra på just det - lagt lister för att underlätta men det tog lång tid innan den bestämde sig för att det var ok.
WiFi som hoppat ur från och till.

Dock - den dammsuger ju bra där den väl suger :slight_smile:

Lagt ner mkt tid de åren jag haft den, sedan har uppdateringarna förmodligen gjort den bättre över tid.
Nu gick borsten sönder, slitage att räkna med, men upp i en flytt så ej köpt ny. Märkbart dammigare när Neato är på undantaget.