Navy Island Sherry Cask Finish släpps i begränsad upplaga

Från sajten:
image

Snart är det dags att hänga på det digitala låset hos Systembolaget om du vill lägga vantarna på Navy Island Pedro Ximénez (PX) Sherry Cask Finish Limited edition från Jamaica.

Totalt kommer den jamaicanska rommen med världens längsta namn (Navy Island Pedro Ximénez (PX) Sherry Cask Finish Limited edition) släppas i totalt 180 flaskor. Vill du ha dig en flaska eller två så kan du den 26 augusti beställa den på systembolagets hemsida. Navy Island är en blend av jamaicansk kvalitetsrom som produceras i traditionella jamaicanska pot stills och den innehåller ingen tillsatt färg eller tillsatt socker.

Prislappen ligger på 589 kronor och då får du inte bara en dödsläcker flaska utan även 70 centiliter av denna limiterade utgåva som fungerar lika bra som bas i en drink eller så dricker du den rent. Säljstart är som sagt den 26 augusti klockan 10:00 och artikelnumret hos Systembolaget är 91229.

Via pressmeddelande

1 gillning

Ett måste för @Hakan_Ander ?

1 gillning

Låter intressant men jag har lite köpstopp på rom just nu. Måste dricka av det jag har hemma först.:grimacing:

Jag gillar inte ens rom men vill köpa pga flaskan :joy:

1 gillning

Jag köper den så kommer du förbi och så dricker vi!

(Måste bara kolla med redovisningsbyrån om vi kan dra av sprit nu när vi är alkoholjournalister!)

drunk baby drinking GIF

3 gillningar

Då får jag aldrig köpa ny whisky

1 gillning

Det gäller att hitta en balans i inköp och konsumtion. Att bara ha sprit som står i hyllan är ju lite meningslöst om dom inte är oöppnade och samlarobjekt.:grimacing:

1 gillning

Onekligen…

Problemet är den där jakten efter den nya smaken som kommer att överträffa allt

Men, när jag tänker efter så har det har nog inte varit några inköp sedan början av juni

1 gillning