Nätverk för svärföräldrarna

Vad rekommenderar ni för utrustning som ska köras i svärföräldrarnas lägenhet som inte kostar en massa pengar och är lättmanagerat? De kör idag med en värdelös router från sin ISP.

Tänker något populärt Mesh-upplägg, kanske TP-Link, Oorbi eller liknande?

TP-Link, prisvärt och väldigt välfungerande här.

2 gillningar

Håller med @katho
Gått på Deco M5 som borde funka
Jag kör M9 och M5 i kombination, mina föräldrar detsamma och M5 i fritidshuset utan problem nu i många år.

Finns även vägg och takfäste

Men sätt dem inte för långt ifrån varandra, det fick jag lära mig den hårda vägen :blush:

Är det inte panik kommer de ibland på kampanj

1 gillning

TP-Link Deco är vad jag kör. Så jag håller med föregående talare

1 gillning

Yes. TP-link. Stabilaste router jag använt.

1 gillning

Det var unisona svar, tack alla :blush:

Dessa hos ProShop är väl exakt samma produkt?

Klart lägre pris där.

https://www.proshop.se/Naetverk-Router/TP-Link-Deco-M5-3-pack-AC1300-Whole-Home-Mesh-Wi-Fi-System-Mesh-router-Wi-Fi-5/2595366

Bra kampanj, bara att köpa.

2 gillningar

Jag skulle vilja slå ett slag för Google WiFi, finns nog inget mer "idiotsäkert" system, som dessutom kräver absolut noll administration. Andra generationen duger gott.

Skulle aldrig köpa en Google-produkt, än mindre rekommendera en för någon jag bryr mig om :blush:

Tack men de där håller vi oss ifrån :blush:

3 gillningar

Ja vad jag kan se är det samma. De har kampanjer då och då. Bra pris

Men nätverksutrustning från kinesiskt företag är okej? :wink:

Jag trodde vi alla här körde Apple och Unifi, men jag kanske missuppfattat något? :joy:

Är inte @Zop nöjd med sin Amplifi? :slight_smile:

Du får 3 Deco M5 för priset av 1 acesspunkt Unifi. För en lägenhet så är ju valet solklart :blush:

1 gillning

Ja, priset är inte oviktigt, speciellt i svärföräldrarnas lägenhet (även föräldrarnas)

Enkelt, bra, till rimligt pris

1 gillning

Nu skojade jag lite :nerd_face:

Tänkte att Amplifi eller Dream Router vore mer rimligt än att köra separata APs också :blush:

Men för egen del är väl priset en klen tröst om de inte stödjer PoE :blush:

Ska väl dock hjälpa svärföräldrarna med nytt Wifi i nya huset snart, så det där kan ju vara ett alternativ :slight_smile:

1 gillning

Jo, men det är inte läge att köpa AmpliFi nu. De börjar bli gamla och det borde komma nya produkter snart.

2 gillningar

De har en kines-tv redan så de har lagt ribban där.

1 gillning

Så kan det vara, har dålig koll på dem, men Dream Router verkar ju färsk då den har Wi-Fi 6? :slight_smile:

Dream Router är klen. Den skyfflar inte en gigabit. Dream Machine, som inte har Wi-Fi 6, har snabbare hårdvara. Även AmpliFi Alien är bättre än Dream Router.

1 gillning