Nästa fråga i brist på HDMI-portar

Tack alla som hjälpte till med nätet, fungerar som en dröm nu! Det har funnits på min ångestlista över saker att ta tag i och nu kommer jag med en till!

Har en TV som erbjuder fyra HDMI-portar och jag har idag Mac Mini, Playstation 4, Xbox One, Sonos Beam och Apple TV, dvs 5 HDMI-enheter.

Nu får jag byta dessa manuellt som ett djur och finns det några vettiga lösningar för detta som faktiskt fungerar? Kollade på hmdi-splitter förut men var så blandade betyg. Några tips?

Soundbar i alla ära men när man hade en receiver var detta inget problem för den hade oftast fler ingångar. Mitt råd är sälj det tv-spel du använder minst

Jag använder den här, har kört den i över ett år nu och fungerar utmärkt för mig.

1 gillning

Göra mig av med elektronik? Aldrig! :slight_smile:

Hur enkelt är det att hoppa mellan enheter?

1 gillning

Mac minin? Den styr du ju ifrån din iPad/IMac… skit i den i tvn… helt onödigt…

1 gillning

Bara att välja. Bort med enheter som du ansluter till tv´n eller hålla på och krångla med en växel.

Alternativet köpa ny tv med fler portar låter lite lockande :slight_smile:

Nä kör den med tangentbord och mus till tv’n rätt ofta :slight_smile:

Superlätt, bara att trycka på den medföljande fjärren eller klicka på själva switchen :+1:t3:

1 gillning

Awesome! Blir nog en sådan, tack!

1 gillning

Jaha

1 gillning

Den verkar bra, men tänk på att om du väljer en annan så skall den vara kativ.

Vad innebär “kativ”? :thinking:

Gissar på aktiv :slight_smile:

2 gillningar

Såklart :see_no_evil::joy:

Har inte Sonosen stöd för airplay? :see_no_evil::speak_no_evil:

Självklart! Men Airplay används aldrig här hemma :slight_smile:

Använder enbart airplay här hemma. Apple Tvn airplayar ljudet till min beoplay. All tv går via appletvn. Få sladdar :nerd_face:

Självklart menade jag “aktiv”! Tack @Marcus_Attefors

2 gillningar