Någon som har problem med G-mail?

Har ett G-mail konto och sedan i morse kommer det upp att jag ska slå in mitt löseord. Gör jag det kommer samma ruta upp igen och säger fel lösenord. Beställer jag ett nytt lösenord så står det: Contact your domain admin for help.

Kanske det är en tillfällig driftstörning så jag kollar här först om någon har problem innan jag börjar rota runt i det hela.

Jag har konto hos G-mail och har inte haft några problem i dag.

Använder du en mailklient eller loggar du in via webbläsare? Jag tror att mailklienter kan ställa till det. Har för mig att jag haft problem med Thunderbird.

Jag kör det i Thunderbird och har gjort det utan problem i flera år. Har aldrig loggat in på webben men provade det nu och det funkade. Så det är väl något med Thunderbird då?

Det funkar med iPaden och Thunderbird men inte med PC'n. Ska kolla på jobb imorgon där jag har samma som hemma.

Kanske får ta bort/lägga till kontot igen i Thunderbird. Kanske fått tuppjuck.

Minns inte hur det var med Thunderbird (kör det dock själv) om du måste generera ett app-password och kan inte använda ditt vanliga Google-lösen.

App-lösenord där tror jag att du är något på spåret. Det och mindre säkra appar.


Jag tog bort kontot och det fastnar vid lösenordet igen när jag försöker lägga till det.

Kör inte det som en app på datorn, däremot på iPaden men där funkar det ju.

Du behöver generera ett app-lösenord (har jag för mig) för Thunderbird.

App/program, kärt barn har många namn. :slight_smile:

1 gillning

Tror de kallar det för app trots att det är ett pc-program🤷🏻‍♂️

Edit: ser att @katho redan svarat på det :slightly_smiling_face:

1 gillning

Men jag kommer ju åt kontot på webben så därför finns det väl inge behov att lägga till nya lösenord på kontot? Eller tänker jag fel? Jag kan ju inte lägga in lösenordet i Thunderbird på datorn men överallt annars funkar det. Och just nu får jag ju inte ens in kontor i Thunderbird på datorn så det känns lite komplicerat. :joy::joy:

Gör som vi säger bara. :wink:
Generera ett app-lösenord, använd det i Thunderbird som ditt lösenord.

Funkar det inte är det något annat knas med ditt Gmail-konto, byt lösenord kanske.

Funkade inte tyvärr. Får kolla på jobb imorgon.

1 gillning

Något med detta att göra? :blush:

1 gillning

Jag har också problem med google. Jag måste byta lösenord ganska ofta för jag skriver fel lösenord... Jo man kan ju spara lösenord både i webläsaren safari och Brawe som finns till Mac men det är bara ibland som det dyker upp en ruta o. att spara lösenord... För några år sedan kunde jag skriva till google och få svar av en människa på email . Jag skrev att jag ville använda några av mina lösenord som jag har använt för några år sedan.
God natt! :sleeping: :sleeping_bed:
/Maria

Den har jag redan gjort tyvärr.

1 gillning