Någon som har Homey?

Någon som har homey? Känns mkt lättare för en som inte e van med koder :stuck_out_tongue:

Prova?

Kostar mkt, så tänkte kolla om nån av er har den :slight_smile:

Jag har, vad vill du veta!

Jag har den också. Vet inte om den är värd priset men tog ut den billigt på Tibber.

Ah okej :slight_smile:

Utan att ha en själv och därmed tala av erfarenhet så skulle jag säga att det är tvärt om. HomePod känns mer som ett halvt hobbyprojekt som inte borgar för någon garanterad stabilitet samt att man får pilla en hel del själv.

Homey är enkel att hantera och känns välutvecklad. Skulle inte kalla den för ett hobbyprojekt även om det började som ett sådant och det är inte känslan i grejorna. App:en är bättre än t.ex. Philips Hues app. Jag tror att det som kan ställa till problem är om man lägger till enheter där tillverkaren aktivt försöker blockera användning utanför deras egna grejer genom att hela tiden släppa nya firmware så att Homey också måste uppdateras för att fungera. Sedan bygger det mycket på att det finns engagerade användare av Homey då det är de som fixar stödet till olika smarta hems-produkter så där är det rätt likt Home assistent.

Å andra sidan är ALLTING bättre än Philips Hue:s app :smiley:

Det var mest detta jag syftade på, det lirar inte riktigt av sig själv utan är mer åt projekthållet som Homebridge och liknande, där man är helt beroende av andra användare samt att man får ta det man får av vad de utvecklar.

Homey med homekit installeras mena att man slipper alla hubbar man har, tex Ikea, plejd osv, och kör allt via homey ? Och genom homey homekit app får jag in allt på homekit?

Nån med homey och homekit kunskaper ?

Du måste tagga ner lite. Du kan inte förvänta dig svar efter 5 min på varje fråga och sen börja tjata. De allra flesta har ett liv utanför bubblan och sitter inte inne 24/7. Dock är de allra flesta villiga att hjälpa till och du får säkert svar av någon som besitter den kunskapen så fort de ser din fråga.

4 gillningar

Och även googla lite själv och skapa sig en egen uppfattning.

2 gillningar

Ja sorry :joy:

Jag har Homekit och Homey. Funkar bra. Kör en del Ikea (inte orkat flytta allt), Philips Hue, Fibaro och Aqaragrejer via den.

1 gillning

Och innan svaren kommer är det sålt eller andra saker på g. :joy::joy::joy::joy:

2 gillningar

Jag köpte en homey pro och tog bort alla hubbar utom Verisure som jag tyvärr behövde. Ikea, yale, Aqara , plejd funkar kanon via homekit

Så om du har köpte varför undrar du då om den funkar med homekit och om man kan byta ut alla befintliga hubbar? :thinking:

@Randomdude vägar äro outgrundliga

Jag köpte ju den efter jag frågade och innan jag fick svar :stuck_out_tongue: ifall ni ser så är det ganska många timmar mellan min fråga och första svaret :stuck_out_tongue:

1 gillning