”Myst” kommer till iPhone och iPad i förbättrad version

Från sajten:


Snart kommer du att kunna spela 90-talsklassikern Myst på din iPhone i en remaster-version.

Det klassiska äventyrspusslet Myst fyller snart 30 år och firar det genom att släppas i en ny version till både iOS och iPadOS, inte att förknippas med realMyst. Den kommande versionen kommer använda Unreal Engine för en rejäl skjuts i grafik. Myst till iOS och iPadOS kommer att vara gratis att ladda ned men om du vill spela mer än Myst Island i spelet kommer du att behöva hosta upp runt 150 kronor.

För att kunna spela Myst krävs det att din enhet har A12 Bionic eller senare. Det betyder att du behöver en iPhone XR/XS/XS Max eller åttonde generationens iPad, tredje generationens iPad Air, femte generationens iPad mini eller senare modeller.

Via: The Verge

2 gillningar

Kommer den 9 feb, på torsdag! :smiley:
Ett av de få äventyrs spel som jag aldrig kom igenom, får se om åldern har gett mig bättre förutsättningar…

Från sajten:


Nu har Myst kommit till iPhone och iPad i en uppdaterad version som tar upp en rejäl bit av lagringen.

Utvecklarna Cyan meddelade igår att Myst Mobile släppts. Spelet ligger på 4 gigabyte så se till att kolla om du har plats till att ladda ned det. Myst Mobile är gratis att ladda ned och det går att utforska Myst Island men och om du vill låsa upp hela spelet så kostar det 129 kronor vilket är en tillfällig prislapp som höjs senare.

Today's the day! Myst Island is FREE to explore on iOS ✨

Immerse yourself in the reimagined classic with gamepad, touch controls, and Smart & Magic Folio input. 🎮👉⌨️

Unlock the secrets of the Ages beyond Myst Island with a one-time in-app purchase. 📚 pic.twitter.com/6GsaJIX6gi

— Cyan Inc. (@cyanworlds) February 9, 2023

För att kunna spela krävs det att din iPhone eller iPad har chippet A12 Bionic eller senare. Är du sugen att återuppleva 90-talet i modern grafik kan du ladda ned spelet från den här länken.

Via: Macrumors

3 gillningar

Nån som vet om det fungerar på M2 Mac?
Ja, jag skulle kunna prova själv fast jobbar aslänge och är nyfiken. :wink:

Det borde inte fungera då det finns en tidigare Mac version som är dyrare…

Är frågan fortfarande aktuell eller har du fått sluta? :grin:
Kan testa med en gång

Frågan är aktuell så testa gärna. MacRumors pratar även om ett lågt introduktion pris, vet inte om det även gäller Sverige.

Jag tror att 129:- är tillfälligt här med och sen går det säkert upp till 149-169:-.
Men är en killgissning :sweat_smile:

Tyvärr gäller fortfarande 399:- för Myst på Mac

1 gillning