MyNolla Strip är ett designat och hållbart grenuttag

Från sajten:
image

Ett snyggt och designat grenuttag som dessutom är hållbart är vad MyNolla Strip är. Det går dessutom att förändra utseendet så att det passar in i hemmet.

Finska designföretaget MyNolla har lanserat ett hållbart och snyggt designat grenuttag som gärna får synas i hemmet. Det som sticker ut med MyNolla Strip är inte bara designen utan att det faktiskt också kan modifieras, repareras och återvinnas.

MyNolla Strip

MyNolla Strip går att modifieras och finns i två färger, vit och svart för höljet och i nuläget går det att välja mellan hållbart fällt ek- och valnötsträ för locket. Sortimentet kommer att utökas och följa nya inredningstrender vilket innebär att det går att uppdatera grenuttaget så att det smälter in i hemmet istället för att köpa ett nytt. Själva locket sitter fast med magneter och är enkelt att ta av.

MyNolla Strip

Företaget har ett högt engagemang när det gäller hållbar design och produktion vilket avspeglas i produkten. I framtiden siktar företaget på att utöka andelen naturmaterial och fokusera mer på återvunnet material. Produkten har belönats med European Product Design Award och utsetts till bästa koncept av Alberto Alessi vid den finska inredningsmässan Habitare.

MyNolla Strip är designad och utvecklad i Finland samt tillverkad i EU och finns till försäljning i företagets webbutik samt hos utvalda återförsäljare till priset 89 euro.

Källa: Pressmeddelande

Ser snyggt ut tills man stoppar i alla laddare i uttagen.

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Ja jag vet inte. Brukar ha mina grenuttag bakom teven, datorbordet etc..
Så då är de inte så synliga så jag behöver ha en träyta på dem.

Precis, såna här saker ska inte synas.

Vem betalar 89€, alltså runt 1000 spänn för ett grenuttag när Ikea säljer två för 69kr?

Ja den var dyr. Har i och för sig ett synligt grenuttag i köket kopplad till en vattenkokare och en brödrost.
Men det är en kubmodell som tar liten plats, som bonus några USB uttag också.

Känns som ett modernare koncept.

1 gillning