MWC 2025: En titt in i framtiden

Från sajten:

Vi besöker framtidshallen på MWC mässan i Barcelona och frågan är om framtiden verkligen har någonting att erbjuda.

Längst in på mässan finns en hall som heter Four Years From Now, där man försöker spå utvecklingen fyra år framåt. Här möts vi av små montrar där entreprenörer försöker sälja sina idéer och visa vad som kan bli nästa stora genombrott i branschen.

Bland annat hittar vi ett företag som 3D-printar korallrev, en robot som hjälper företag att inspektera sina fabriker och en obemannad, radiostyrd båt för batymetriska undersökningar i svårtillgängliga områden. Men det övergripande temat är – föga förvånande – AI.

@pao i videon ovan kan du se den vikbara telefonen, strecket är fortfarande helt klart synligt men bättre än innan.

Ja man ser den, men inte lika tydligt. Kommer nog aldrig att försvinna helt tror jag. De gånger jag klämt på Flip och Fold så har det inte stört mig. En på jobbet har ju bytt från iPhone flaggskepp till Fold 5. Han har nu både Buds och samsung klocka så något rätt måste vikbara mästerverk göra :blush: