Musikbiblioteket

Använder fortfarande iTunes musikbiblioteket i stället för Apple musik. Trodde att det synkas via molnet men det verkar inte som eftersom det inte finns någon plats på min mobil längre. Vilket orsakar att mina bilder på iCloud inte synkas med andra enheter nu längre. Förstår i och för sig inte varför det påverkar bildbiblioteket. :thinking:Man Man kan dessutom inte radera enstaka spellistor för att frigöra plats. Hur är det om jag skulle övergå med alla låtar till Apple musik? hamnar det på mobilens minnet eller på molnet?

Det beror på om du väljer att streama dem från Apple Music eller om du väljer att ladda ner dem offline.

Det gör det om man betalar för Apple Musik eller iTunes Match

1 gillning

En spellista upptar ingen fysisk plats för det är bara en länkning till existerande musik.
Se det som ett bokmärke.

1 gillning

Det går att välja hur mycket av musiken du vill ha lokalt på telefonen.

1 gillning

Var hittar man detta på iPhone. Jag har inte samma under Allmänt/iPhone lagringsutrymme.

Om du inte visste det så kan man se på bilden var sökvägen för inställningen finns. Finns ett annat sätt också och det är att söka i inställningarna så hittar man den.

Den funktion finns inte på min mobil. Det finns bara "avlasta app". /iOS 15.5

Inställningar → Musik → Optimera lagring

Det finns tyvärr inte den funktion via inställningar/musik/

Tänker inte stänga av Apple Musik på min enhet men jag misstänker att den syns när Apple Musik eller iTunes Match är aktiverat.

mao läggs låtarna på mobilens minnet oavsett om man har Apple music eller musikbibliotek?

Nej om man sätter optimerad lagring på ”Ingen” streamas musiken och inget lagras.

Jag vill köpa och ladda ner Eye of the Tiger med Survivor för en svensexa jag redigerar i Final Cut Pro.
Den ska inte laddas upp någonstans utan skickas på fil privat till inblandade samt närmast sörjande.
Har ju kört Apple Music sedan starten i Sverige om vet inte idag hur jag köper och laddar ner en sådan låt?:sweat_smile:

iTunes Store i telefonen eller direkt i Apple Musik på datorn. iTunes Store måste aktiveras i Apple Musik inställningarna

Perfekt! Tack för hjälpen!