Mus och trackpad till iPadOS

Från sajten:
Mus och trackpad till iPadOS


image

Vi har tidigare skrivit om ryktet att iPadOS skulle komma att få stöd för mus. Mycket riktigt så blev det så. Det var inget som apple lyfte på Keynoten som inledde WWDC 2019. Utan detta är något som kommit fram efter att folk redan hunnit ladda ner beta versionerna av iPadOS 13.

Mus och trackpad kommer att vara tillgängliga att aktivera under hjälpmedel i inställningarna.

Hello mouse support on iOS 13! It’s an AssistiveTouch feature, and works with USB mice. @viticci nailed this pic.twitter.com/nj6xGAKSg0

— Steve Troughton-Smith (@stroughtonsmith) June 3, 2019

Via: AppleInsider

5 gillningar

Jaaaa!
Må vara det absolut mest osexiga som kom i iPad os men som jag längtat. Ge det några år så kanske vi kan få bluetooth mus :wink:

Som jag förstår så är det bluetoothmöss och trackpads som gäller. (Missvisande coverbild bara)

1 gillning

Desto bättre!
Som jag förstod det av tweetsen så är det bara usb som gäller.

Ja, hur tänkte dom här??? Grisfult.

Är det bekräftat att Bluetooth möss stöds? Har bara sett via USB än. Någon körde en dongel till USB-A med bluetooth controller i den o sen koppla musen till det. Sjukt fult om det inte går använda paddans inbyggda Blåtand. Sedan är ju muspekaren en stor rund boll just nu, inte direkt snyggt eller användarvänligt. Men man får va glad för det lilla.

Det går inte med blåtandsmus rakt av, jag får det bara att fungera med sladd.

Jag lyckades koppla in min gamla Logitech M555b blåtandsmus till paddan (iPad pro 10.5). Funkade fint! Man kan t om justera pekarhastigheten.

2 gillningar

Men alltså ursäkta men vad är det där???. En stor jäkla bol som muspekaren??? görom gör rätt!!

1 gillning

Vaddå gör om? Det här är menat som ett hjälpmedel för de som av olika anledningar har svårt för touch och att peka på skärmen och inget annat. “Riktigt” musstöd kommer kanske någon gång i framtiden även om jag inte ser varför det skulle behövas på en iPad.