Motorvärmare

Är lecab bäst o vända sig till om man vill installera motorvärmare då bilen är där ifrån? Jag funderar även om de kan vara värt att de isåfall monterar ctek batteriladdare via samma kontakt, så batteriet laddas samtidigt, vad tycker ni?

Har ingen koll på om Lecab är bra eller inte men angående batteriladdare så kan det vara värt det om du kör mycket kortkörning när det är kallt.

1 gillning

Vad som är bäst beror väl på vad man har för alternativ.

När jag satte in motorvärmare i min bil (ej VAG) var faktiskt märkesverkstaden billigast av de jag kollade upp pris hos. Där ingick även batteriladdare (Defa). Dyrast var Mekonomen.

1 gillning

Det kan ju vilken verkstad som helst utföra. Var noga med att förklara var du vill ha uttagen, det är inte kul om de behöver flyttas. Vissa framförallt Volvo sätter de på sidan av bilens stötfångare i 90 grader från färdriktningen vilket resulterar i katastrof om man glömmer att dra ur strömkabeln och åker iväg. Jag försöker alltid sätta uttaget i färdriktningen så kabeln kan hoppa ur om man glömmer den. Sen undviker jag att sätta den för långt ner så man slipper gå ner på knä i snödrivan när den ska anslutas.

2 gillningar

Gissar att det är enklast för verkstaden ?

Japp, behöver bara lätta lite på stötfångaren i kanten vid montering. Blir inget bra men smidigt. En annan vill ju ha lite stil på det man gör.

1 gillning

Det är mekaniker som dig man skall hålla sig till!

Fy fasiken för märkesverkstäder som till stor del är plantskola för de nyutexaminerade.

1 gillning

Jobbar du med bilar? :slight_smile:

1 gillning

Det har hänt. :joy::joy:

1 gillning