Motorola Razr kommer tillbaka - tack vare trenden med vikbara skärmar

Från sajten:
Motorola Razr kommer tillbaka - tack vare trenden med vikbara skärmar | Teknikveckan


image

Motora Razr var telefonen många snegla avundsjuka blickar på men aldrig kanske köpte i en tid då Sony Ericsson och Nokia var herrar på mobiltäppan. Nu är det annorlunda och telefonen återlanseras nu som en del av den trend med vikbara skärmar som är på uppgång.

Uppvikt får vi 6,2 tum med ett bildförhållande på 21:9 – tänk biofilm med andra ord. Eller nyss nämnda Sony. Motorola har alltså tagit en approach där telefonen är hälften så stor i ihopvikt läge och i uppvikt så blir den normalstol. Ihopvikt får vi tillgång till en 2,7 tums skärm på utsidan som de kallar Quick View.

Och som det sägs i pressmeddelandet, nu får i åter igen känslan av att kunna lägga på (läs klicka) någon genom att bara vika ihop telefonen. Razr finns att köpa från och med 24 januari via Tele2s butiker och nätet. Förhandsbokning börjar den 8 januari i år och priset landar på 18 000 kronor.

Läs mer hos Motorola.

Både retro och nyskapande.
Riktigt kul att se.

Var är shitstormen om höga priser som alltid iPhone får på sig?

3 gillningar

Cool! Saknar min gamla Razr ibland. Hög coolhetsfaktor och veckolång batteritid.

När Apple är kreativa och nyskapande så är deras priser okej också. :laughing:

Var är Apples vikbara skärmar?

Nä, men skämt åsidor…det ÄR ett jävligt högt pris och Razr kommer inte sälja i några jättevolymer.

2 gillningar

Du menar telefonen som Inte ändrats märkbart annat än kameran de senaste 4 åren?

1 gillning

givet köp!

iPhone 11 Pro Max 512 GB kostar 19 000 kr
Samsung Fold one of a kind kostar 23 000 kr
Motorola Razr one of a kind kostar 18 000 kr
En vikbar framtida iPhone 30 000 kr
Därför :slightly_smiling_face:

Och vad kostar en iPhone utan obscent mycket minne? :wink:

1 gillning

512GB är la inte mycket?

Vad lagrar du på din telefon? :slight_smile:

Lite bilder och musik :smiley:

Jag har dock inte alls så mycket lagring på min. 256GB eller vad jag har. Kostade 300 spänn eller så. Största jag kan ha dock i min dock :confused:

Nostalgi :wink:

1 gillning

Tror Google är här inne:

Kan säga att jag aldrig tittar på klipp om mobiler. Kom upp nu när jag skrivit i tråden! Vet jag inte om jag gillar :confused:

Men. . alltså…va?..räcker inte 512gb?!

Räcker gör det la. Man får la snåla med vad man har på den!

Och jag tycker jag slösar

SmartSelect_20191114-181707_Device%20care

Det är la att jag inte håller på med tjänster och behöver därför lite lagring. Vill ju ha in lite musik på mobilen i alla fall. Någon TB eller 2 så man klarar sig en stund!

aha… så ingen spotify eller så?. Men lägg det på driven då?. känns onödigt att ha det i luren.

men, du gör som du vill

1 gillning