Motorola RAZR blir med 5G

Från sajten:
image

Motorola släpper i nästa vecka sin nya RAZR även kallad RAZR (2020). Nytt för i år är att den utrustats med 8GB RAM och Snapdragon 765G vilket ger ordentlig prestanda men viktigast av allt så bjuder chippet också på 5G. Motorola är även en av de tillverkare som väljer att ha ett väldigt cleant UI utan en massa krusiduller, lull lull eller appar som bara ligger och tar upp plats från de levererade 256GB stora minnet.

Motorola Razr 5G

Motorola RAZR 5G är en iteration av den klassiska vikbara telefon-serien i så kallat clamshell utförande som kom ut 2004. Detta innebär att man viker upp telefonen på samma sätt som en mussla öppnar sitt skal. Med nya varianten tar Motorola detta till nästa nivå genom att erbjuda inte bara en skärm utan två. En mindre skärm som kan användas för att till exempel styra media, svara på meddelanden eller navigering via Google Maps. Den större skärmen mäter 6,2tum när telefonen är uppvikt. Skärmen är av P-OLED typ med en upplösning på 876 x 2142.

Motorola Razr 5G

Det som tilltalar många med denna lite speciella telefon är storleken. För ja, storleken har betydelse. Uppvikt mäter telefonen 169.2 x 72.6 x 7.9 mm. Viker man istället ihop den för att ha i fickan blir måtten behändiga 91.7 x 72.6 x 16 mm. När telefonen är vikt erbjuder dessutom kameran en av de bästa selfie kamerorna på marknaden med sina 48MP. Här återfinns även en mindre skärm som Motorola valt att kalla för Quick View-skärm. Det innebär att användaren får tillgång till enklare funktioner som att svara på meddelanden, kamera, styra media eller ha turn-by-turn navigering.

Motorola Razr 5G

RAZR 5G, har gångjärn som enligt tillverkaren skall tåla upp till 200.000 vikningar. Det bör räcka för 5års användning av en högfrekvent användare. Telefonen har en vattenavvisande barriär för att skydda telefons känsliga insida från fukt, stänk och regn. Priset kommer enligt uppgift att landa på strax under 16000kr. Men detta är inte bara en telefon det är en accessoar som alltid kommer att få undrade blickar.

Läs mer hos Motorola.

Spännande att se hur snabbt vikbara enheter utvecklas :slightly_smiling_face:

blir väl att man köper denna, lägga i en låda efter 1vecka. :man_shrugging:t2:
Jag vill så gärna dessa ska vara bra…men går helatiden tillbaka till min Note

1 gillning

Jag väntar egentligen på två saker när det gäller mobiler. Penna till en Fold och att man gömmer kameran under skärmen :slightly_smiling_face:
Du som har det mesta om inte allt, har du testat Flip?

Jo tyvärr gjorde jag det. Tror den ligger i lådan … Eller fel, dottern använder den till sin drönare.

1 gillning