Motorola presenterar nya moto g52 med fokus på underhållning

Från sajten:
image

Motorola presenterar idag nya moto g52 som ska vara en mobil med fokus på underhållning. Mobilen har en bred OLED-skärm och två stereohögtalare med teknik från Dolby Atmos.

En mobil från Motorola vid namn moto g52 är senaste tillskottet på marknaden för Android-telefoner. Den nya mobilen som presenterats har fokus på underhållning genom att erbjuda en bred 6,6″ OLED-skärm och två stereohögtalare med teknik från Dolby Atmos. Motorola moto g52 har en Snapdragon 680-processor, ett trippelkamerasystem och lång batteritid (5.000 mAh). Uppdateringsfrekvensen ligger dock bara på 90 Hz men tillsammans med full HD+ upplösning ska innehållet som visas vara skarpt och detaljerat.

Motorola moto g52

Huvudkameran är på 50 MP med Quad Pixel-teknik och med Macro Vision ska man komma närmare motivet och kunna bibehålla detaljerna vid fotografering. Framtill finns en 16 MP selfiekamera med liten bländare och stort skärpedjup vilket ska fånga upp mer av omgivningen.

Tekniska specifikationer Motorola motor g52:

 

  • Operativsytem: Android 12
  • Processor: Qualcomm® Snapdragon® 680 upp till 2.4GHz, ADRENO® 610 GPU upp till 950 Mhz
  • RAM: 4GB/6GB
  • Lagring: 128GB / 256GB | Upp till 1 TB med microSD card
  • Mått: 160.98 x 74.46 x 7.99 mm
  • Vikt: 169 gram
  • Skärm: 6.6″ FHD+ AMOLED | 90Hz refresh rate, 402ppi, 20:9 | DCI-P3
  • Batteri: 5000 mAh
  • Kapslingsklass: IP52
  • Laddning: USB-C
  • Anslutning: Bluetooth® 5.0, Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac | 2.4GHz&5GHz | Wi-Fi hotspot

Motorola moto g52 är utrustad med en ren version av Android 12 och blir tillgänglig i Sverige inom kort till ett rekommenderat pris av 2.499 kronor.

Källa: Pressmeddelande

1 gillning

Bra pris. Motorola tycker jag har lyft sig mer och mer

Man har undrat vilket märke som ersätter Huawei när de har kollapsat. Det ser ut att bli Motorola. Många starka släpp den senaste tiden som gör att de att växer.

Är väl Xiaomi som ersatt? Ser inga Motorola som valbara hos min mobiloperatör ännu.

2 gillningar

Jo man kan nog säga att bägge märkena har vunnit på Huaweis bortgång. Men Motorola finns nu på Tele2 med 4 modeller för närvarande:
Köp Motorola Edge 30 Pro med abonnemang | 5G-redo - Tele2
Även på min lokala Elgiganten finns flera Motorola framme så man kan känna/klämma på dem.
Förut syntes märket knappt, så mycket har hänt på den senaste tiden.

2 gillningar

Motorola tycker jag är riktigt intressanta. Oneplus är ju kopia av Oppo och sänker sig i mina ögon.

Samsung har ju inget direkt i denna prisklassen som är något att ha

1 gillning