Mophie 3-i-1 Extendable Stand - höj din iPhone till skyarna

Från sajten:
image

Det finns idag tusentals mobilhållare att välja på men Mophie har tagit ut svängarna med sin senaste skapelse Mophie 3-in-1 Extendable Stand – då det går att höja och sänka hållaren.

Är det en 3-i-1-laddare som alla andra?

Mophie 3-in-1 Extendable Stand är en produkt för dig som älskar Apple-prylar och vill ladda dessa på ett och samma ställe. Laddaren tar hand om laddningen för din iPhone via MagSafe med upp till 15 watt. Den laddar din Apple Watch med upp till 7,5 watt och sedan dina trådlösa hörlurar om du har ett par med Qi i upp till 5 watt. Sådana här 3-i-1-lösningar är verkligen inget unikt idag men det som gör att den här laddaren sticker ut är att den har ett utdragbart stativ så vi kan höja och sänka vår iPhone mellan 19 till 40 centimeter.

40 centimeter upp i luften!

När vi fick hem laddaren tänkte vi först att det här är en gimmick som aldrig kommer att användas men nu, ett par videomöten senare så måste vi faktiskt säga att det är genialt att kunna höja och sänka vår iPhone. En relativt ny funktion är att till exempel Teams på vår Mac kan använda iPhone-kameran istället för den inbyggda kameran i videomöten och detta har gått flitigt för mig på jobbet, dels för att få bättre kvalité på bilden men även för att jag gillar att ha locket stängt till min dator.

Ladda iPhone, Apple Watch och AirPods samtidigt

En annan fördel med att ha den lite upphöjd är att det går att använda den som stativ om du vill spela upp något klipp på sociala medier och eftersom laddaren har MagSafe så kan vi enkelt bara vrida telefonen och välja om vi vill titta i landskapsläge eller porträttläge. Den sista fördelen är att det går att höja upp telefonen så vi enklare ser Standby-läget som finns i iOS så vi har koll på dagens agenda och mycket mer. Själva MagSafe-hållaren går att tilta upp och ned så att kunna se sin skärm från rätt vinkel är ingen utmaning för laddaren.

Redo för lite videosamtal

En helt okej design men något dyr

Laddaren känns aningen plastig fast den inte är i plast och den är omsluten i en diskret mattsvart färg som gör att den smälter in rätt bra på skrivbordet. Den kostar i skrivande stund 1 999 kronor och för det priset tycker vi att den borde kännas lite mer premium. Själva stativet är rätt trögt att dra upp och när vi justerade medans telefonen satt fast så hände det flera gånger att telefonen åkte ned i bordet, inte för att magneten är svag utan för att vi ta i en del för att dra ned eller upp stativet. En sista sak som drar ned betyget är att de använder sig av en egen strömkabel.

Här borde vi sett en USB-C-port

Istället för denna typ så hade vi hellre sett en lösning med USB-C så vi kan välja längd på kabeln själva beroende på om man vill ha en längre eller kortare sladd.

Recension: Mophie 3-i-1 Extendable Stand

Fördelar

• Smidigt att kunna ladda allt på samma gång
  • Smart lösning att kunna höja och sänka stativet
  • Står stabilt på bordet även när stativet är helt utfällt
  • MagSafe-certifierad

Nackdelar

• Dyr
  • Stativet är rätt trögt
  • Inte USB-C

Detaljer

Tillverkare: Mophie

Produkt: Mophie 3-i-1 Extendable Stand

Pris: 1 990 kronor

Stöd för MagSafe: Ja

Laddhastigheter: iPhone, upp till 15 watt, Apple Watch 7,5 watt, AirPods 5 watt

Höjd: Kan justera höjden på iPhone mellan 19-45 centimeter

Sammanfattning

Mophie 3-i-1 Extendable Stand är en smidig pryl som inte bara är en hållare till din telefon utan förenklar även livet om du vill ha den till videomötet eller dra av en spontan selfie på kontoret. Den är MagSafe-certifierad så vi får ut full laddeffekt på 15 watt och vi kan ladda både iPhone, AirPods och Apple Watch vilket är smidigt. Det som drar ned betyget en aning är den rätt saftiga prislappen på 1 999 kronor och att stativet inte är sådär mjukt att dra upp och ned som vi önskat. Men att kunna höja och sänka mobilen direkt i stället är faktiskt riktigt användbart och smidigt men till nästa gång Mophie - byt ut till en USB-C-port.

Betyg: 3 / 5

1 gillning

Haha ser ju nästan pervest ut!

40 centimeter ren kärlek?

1 gillning

Vi måste ha fler emojis :eggplant:

1 gillning

Vad är grejen med att laddare ska vara så sjukt dyra nu för tiden?

Köper hellre en ny Apple Watch än lägger en tredjedel av priset på en laddare.

3 gillningar

Det är väl för att laddarna kostar en slant kan jag tänka mig. Köper du en MagSafe-puck från Apple så kostar de runt 500 spänn. En Apple Watch laddare kostar runt 400 spänn och sen om du ska ha laddning till ett par AirPods mellan 150- 200 spänn för antingen en Lightningsladd eller en liten Qi-platta.

Det är ju runt tusingen så köper man allt löst så springer ju summan iväg då med.

Tillverkarna är sjuka i huvudet och köparna är bevisligen än värre eftersom det tydligen finns en marknad trots de rent vansinniga priserna.

2 gillningar

Jo. Men jag tycker inte det är rimligt att betala mer för en 3 i 1 än de enskilda delarna. På sin höjd förstår jag logiken om det är samma pris.

Och jag betalar heller inte dubbelt så mycket för en tredjepartstillverkare än vad redan dyra Apple tar för sina lösa laddare sammanlagt.

En Switch kostar 4000 kr. En HomePod mini kostar 1000 kr.

Det är inte rimligt att en sketen laddare ska kosta som två HomePod mini. Snacka om hybris.

3 gillningar

Verkar vara en sjysst produkt men även är ett riktigt dra-åt-helvete-pris.