Montera bakvänd barnstol - Skoda Superb 17

Finns ju bakåtvända med isofix också, väldigt mycket smidigare än bälte och remmar.

Det är sant. Jag valde bort Isofix för vår bakvända, för vad jag kunde läsa mig till så klarar ISO fix upp till 18 kg och bältes fästning upp till 25 kg. Lite sidofakta.

Hur funkar Isofix framåtanda vända? Är det plus bälte då?

1 gillning

Främsta fördelen med isofix på framåtvänd är så vitt jag vet att stolen håller sig på plats även när stolen är tom och bältet inte används. Bältet används på i princip samma sätt som för vuxna.

2 gillningar

Ja men precis som skrivs får man kolla viktklass och det brukar vara stol och barn tillsammans

Ja, dock så var dom vi tittade på väldigt stora och otympliga. Gjorde att framsätet i stort sett var oanvändbart :joy:

hej, vet du vilken storlek på hylsan som krävdes

Det är XZN, storlek vet jag inte, dessa brukar även kallas IN12.
Fixade detta på vår Kodiaq förra sommaren :slight_smile:

jo, men eftersom jag inte har lust att köpa en hel låda hylsnycklar så tänkte jag om du visste vilken av alla storlekar du använde?

En snabb googling säger XZN M10, men kan ju inte garantera något.

Du blir liksom inte rånad; XZN-hylsor 1/4", 3/8", 6 st. - Biltema.se

då va du bättre på att googla än vad jag va, jag har också en kodiaq så då borde det stämma kan man tycka :slight_smile:
Tack iallfall för snabba svar

På min Amarok sitter det storlek 10, bör vara samma på Skoda. Har ingen Skoda inne just nu tyvärr.