Molnlagring

Börjar få så sinnesjukt mycket bilder som man inte vill kasta, allt ligger idag på USB diskar.

Men börjar fundera på molnlagring för dessa, vilken tjänst skulle ni säga är bäst som inte kostar skjortan?

6tb - 10tb önskar jag...

Spana in jottacloud. Norskt och funnits länge.

2 gillningar

+1 på Jottacloud.

1 gillning

Låter ju nästan för bra för att vara sant! Men det blir nog denna alltså!

Jotta är enda jag skulle köra själv om jag behövde så mycket molnlagring. Varit med i gamet i många år.

1 gillning

Tecknat upp mig nu! Ser riktigt bra ut :smiley: Visste ni skulle lösa det här åt mig!

1 gillning

Det var bättre förr när man hade 24 el 36 bilders rulle. Då fick man planera och vara noggrann när man tog bilder så att alla blev lyckade. Inte bara skjuta på för glatta livet för att man har ett stort minneskort. :rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

Ja helvete vad enkelt man hade det förr :joy:

1 gillning

Japp då stod man stolt som en tupp i mörkrummet och njöt av sina alster. :rofl::rofl:

Ja idag knäpper man ett par tusen bilder på ett par minuter och inte fan vill man slänga någon, även om man bara plockade ut två. :joy:

Alltid gott med några hundra suddiga bilder i molnet, kan ju komma till pass någon dag. :joy::joy:

Seth Meyers I Give Up GIF by Late Night with Seth Meyers

Premier League Sport GIF by Liverpool FC

1 gillning

Fast svartvitt på 30m rullar var inte så dyrt. Då kunde man slösa lite.

1 gillning

@Sevis, har du kommit igång med det? Funkar det bra?

Ett tips är att det för Tele2-bredbandskunder ingår kostnadsfri, obegränsad molnlagring vilket faktiskt är ett rebrandat Jottacloud. Upptäckte det av en händelse när jag skulle klippa mitt Google Drivekonto och sonderade terrängen efter alternativ.

@Sevis går väl på moln för närvarande? :joy:

exakt som @RolexJocke skriver :rofl: Är mitt egna moln just nu! haha... Har tyvärr inte kommit igång, mest för jag har glömt av detta i allt som är just nu...

3 gillningar