Mobilt bredband

Är inte @Thor sugen kan ni skicka demoex till mig så testar jag dom :smiley:

1 gillning

Kör lite olika fiber / 4g. Det jag märkt oavsett var och vilket nät jag sitter på är att jag satt reboot på routrarna mitt i natta (eller annan tid när det passar bra), wifi nät mm, verkar må toppen av det.

1 gillning

Jag har testat Merakis företagslösning på 4g under sommaren. Det fungerade super. Planen är att testa ubitiqiu, synd bara att det tar så förbannat lång tid att verkligen testa routrar…

Vad gör dig nöjd respektive inte nöjd med nuvarande modell?

Den har aldrig strulat i sig. Jag använder den i bryggläge så använder inte wifi på den. Endast som 4g-modem. Det enda negativa jag egentligen kan säga är att den ibland tar väldigt lång tid på sig att komma igång efter ett strömavbrott och man kan få starta om den några ggr. Men när den väl är igång så stannar den så :smiley:
Det jag söker i en nyare router är högre hastighet.

Ok :+1: samma, kör annat router med wifi och bara internet in från 4g. Ethernet kabel i mellan. Letar också ny 4g router :hugs:

Vilken router kör du nu?

Jag undrar mest varför du bor kvar i Bålsta. Låter ju helt sjukt!

1 gillning

Kommer egna helgen åt att söka efter bästa stället som levererar bäst… Ditt flyttar jag! :rofl:

Sollentuna! Välkommen! Bahnhof 1000/1000 för 199:-

Komsi kompis!

2 gillningar

Kan du inte dra ner en kabel hit nästa gång du ska ner till Skåne?

199:-?! :astonished: Själv betalar jag 359:- för 100/100 hos Bahnhof.

Vi har i vår BRF upphandlat ett avtal om alla i kåken ansluter sig :slight_smile:

Det är ju dyrare för oss som bor i hus. Gick precis in och kollade lite priser. Såg att jag kan få 1000/1000 för 399:- plus en engångsavgift på 499:-. Skall fundera lite på det…

Jag betalar idag 369:-/mån för 69mbit - 8mbit :rofl:

Men å andra sidan så bor du ju typ gratis i Bålsta. Priserna där ute är uu sanslöst bra.

Kör! Är så nice med 1000/1000 var ju ingen prishöjning att bråka om.

Japp…!

Det är sjukt när man kollar bostäder ute på landet och jämför med storstäderna…:moneybag:

1 gillning

Betalar 79:- för 1000/1000 MBits här i Göteborg.

2 gillningar