Mobilköpsdiskussion – tips på lur med bra kamera

Förbudet gäller bara kommande modeller tex Mate 30 Pro - inte existerande.

P30 Pro är lite lite bättre kameror medan Mate 20 Pro har högre upplösning på skärmen.

Sista frågan förstod jag inte :slight_smile:

Har för mig att Huawei inte är så värst duktiga på att uppgradera. Så det problemet ligger nog i deras händer :grin:

Oj. Autocorrect…
Du skrev att operatörerna lär ge bort mate 20. Vet du varför?

Inte ge bort men ha bra kampanjer - Huawei kan inte lansera nytt och den telefonen är ett år gammal - därför lär man kampanja som f.

Min sambo hade precis samma krav. Hon köpte en Pixel 3a och är supernöjd, den ligger på ca 4000 kr. Förutom bra kamera får man ren Android med snabba uppdateringar i några år framöver.

Var inga problem att beställa från Google Store i Tyskland, med expressfrakt var den framme vid dörren hemma i Sverige på två dygn. Hur det blir med garanti verkar vara lite bökigare, men jag känner att det inte har samma betydelse när telefonen är så pass billig.

1 gillning

Nu vet jag inte om jag ska starta en ny tråd, men verkarsom att efter en del övervägande att vi/hon vill ha en IPhone 11. (Kanske galaxy 10) men lutar mest åt en 11.
Nån som har koll på bäst erbjudande med abonnemang på en 11. Brukar föredra ifall man köper mobil med abonnemang att den antingen är rejält rabatterad mot kontantköp eller att man får nåt på köpet. (Typ hörlurar eller nåt annat)
Kommer jämföra totalkostnaden mot nuvarande Vimnla abonnemang. Rings väldigt lite, surf, runt 5 gå bör räcka gott.

@Esse har du bra koll på kamera på iPhone 11, 11 Pro vs Samsung S10?

Värst vad man kan svänga. :slight_smile: först skulle det vara billigare telefon, nu nåt man känner till och har, samsung eller iphone och alla dessa tre är numera ett alternativ. Galaxy har en fördel idag att det är bra erbjudande via Hallon, så mobilen är billigare. Men sen är det lite så, så sällan som hon köper mobil, så kan hon unna sig en 11 eller 11 pro

Kamerorna där är ungefär i samma härrang, det är allting annat som spelar roll när du väljer mellan Android och iOS.

1 gillning

Vi har vana från bägge och. Och det är ju sådär ibland:) Vissa saker funkar i det ena eller det andra och sällan tillsammans:)

iPhone 11 har bättre kamera än S10.
Dock får du billigare pris på S10 just nu och bättre skärm.
Tittade runt lite och hittade inget bra erbjudande på iPhone 11 med tillbehör, tre kan skicka med en Google nest mini med deras dyraste abbonemang.
Om det går kanske ni ska vara kalla och vänta till black friday/jul-erbjudanden?