Mobildata i Storbritannien under resa

Ska skicka iväg ena dottern på språkresa två veckor i Storbritannien (England) i sommar. Hela familjen har Vimla som operatör och när jag kollar upp priser för att använda mobilen med det abonnemanget i England så är det 9kr/min för samtal och "99,00 kr för 250 MB/svenskt dygn".

Någon som har förslag på alternativ? Jag tänker mig engelskt kontantkort (eSIM) med surf som man laddar veckovis, finns det något sådant?

Finns massor. Spana in airalo.com

Har du Revolut?
Du kan köpa eSim med data enligt nedan i Storbritannien:
1 GB 45 kr (giltig 7 dagar)
3 GB 100 kr (giltig 30 dagar)
5 GB 150 kr (giltig 30 dagar)
10 GB 230 kr
20 GB 370 kr
etc.

Jag fick nyligen tips om Saily som är relaterat till NordVPN på något vis.

Har inte testat själv, men ska snart resa utanför EU och hör gärna hur andra har upplevt olika eSIM tjänster.

Jäklar, det hade jag inte tänkt på. Hela familjen är Fello och Vimla och vi ska till London om två veckor. Visserligen bara över en långhelg men får nog kolla det där med esim...

Tack för tipsen

Tack för alla tips! :+1:

Det är inte bara surf som är intressant. Hon vill kunna ringa och ta emot samtal från sina vänner hemma i Sverige under tiden hon är där. Det verkar som om Tre och deras systeroperatör Hallon fortfarande erbjuder samma regler i Storbritannien som i EU/EES, dvs surf och telefoni på samma villkor som hemma.
Just nu lutar det åt att flytta hennes abonnemang från Vimla till Hallon.

1 gillning

Ja Tre världen innefattar 80 länder numera, riktigt bra

Surfa som hemma i 80 länder
Med 3Världen på abonnemanget ringer, sms:ar och surfar du till samma pris som inom Sverige i hela 80 länder!

Länder som ingår i 3Världen

Här kan du surfa, smsa och ringa lokalsamtal till samma pris som i Sverige. Med 3Flexibel Obegränsat ingår 60 GB surf/mån. På Mitt3 kan du se vad som gäller för just ditt abonnemang.

Albanien, Argentina, Australien, Azerbajdzjan, Bangladesh, Brasilien, Chile, Colombia, Costa Rica, Ecuador, El Salvador, Färöarna, Grönland, Guatemala, Hongkong, Indien, Indonesien, Israel, Japan, Kanada, Kenya, Kina, Macao, Malaysia, Mexico, Nicaragua, Nigeria, Nya Zeeland, Oman, Pakistan, Panama, Peru, Puerto Rico, Ryssland, San Marino, Saudiarabien, Schweiz, Singapore, Storbritannien (inklusive Gibraltar, Jersey, Guernsey), Sri Lanka, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Turkiet, Ukraina, Uruguay, USA, Uzbekistan, Vietnam, Vitryssland, Zambia.

EU/EES-länder

Här kan du surfa, smsa och ringa lokalsamtal till samma pris som i Sverige. Med 3Flexibel Obegränsat ingår 60 GB surf/mån inom EU/EES. På Mitt3 kan du se vad som gäller för just ditt abonnemang.

Belgien, Bulgarien, Cypern (grekiska delen), Danmark, Estland, Finland (inklusive Åland), Frankrike (inklusive Martinique, Guadeloupe, Saint-Martin, Franska Guyana), Grekland, Irland, Italien, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna (inklusive Saint-Martin), Polen, Portugal (inklusive Madeira, Azorerna), Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien (inklusive Kanarieöarna, Ceuta, Melilla), Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike.

EES-länder

Här kan du surfa, smsa och ringa lokalsamtal till samma pris som i Sverige. Med 3Flexibel Obegränsat ingår 60 GB surf/mån inom EU/EES. På Mitt3 kan du se vad som gäller för just ditt abonnemang.

Island, Liechtenstein, Norge (inklusive Svalbard*). *Gäller vid uppkoppling till lokalt mobilnät, inte satellitnät (då gäller taxan för fartyg och flyg, priser skickas via SMS)

1 gillning

Testade att köpa ett svenskt data-esim för att testa innan avresa. Verkar funka fint. Får bli varsitt sådant för vår långhelg i London.

Tur jag såg detta, Ungdomarna har Vimla och innan har UK räknats med samma regler som EU land. Dotterns ka till England i sommar så då får vi nog hitta ett temporärt abonnemang. Vill inte gör a av med Vimla då vi har några tipsrabatter som utgår från det kontot.