Mobilabonnemang funkar ej på Apple Watch

Har haft min Apple Watch series 5 sen ett halvår tillbaka. Jag har via Tele2 skaffat ett e-sim som tidigare har fungerat bra. Men för någon dag sedan när jag skulle ut och gå utan mobiltelefonen så var jag inte uppkopplad på mobilabonnemanget. Det står på klockan att jag kan lägga till ett abonnemang. Men i Watch appen står de att jag har tele2 men som rubrik: används inte.

Har uppdaterat klockan och testat starta om den men det fungerar inte. Någon som vet hur jag ska få det att funka? Ska jag kontakta Apple eller tele2?

Hej och välkommen till forumet!

Det låter som att det är en fråga för Tele2 först och främst för att se om det hänt något med abonnemanget.

Tack så mycket!

När jag försöker ta bort abonnemanget i Watch appen står det att jag redan har ett abonnemang när jag försöker göra nytt…

Ja det låter jättekonstigt - en hel återställning av Apple Watchen kan löser det också!