MLS 2023

Nu när det finns sport i Apple TV-appen är det dags för en tråd. Hela säsongen kostar 999 kr om man redan prenumererar på Apple TV+. Det går även att betala för en månad i taget om man bara vill prova.

Jag tycker att det är spännande att Apple satsar på sport och ger därför MLS en chans den här säsongen.

Twellman, after 11 years at ESPN/ABC, said his faith comes from the massive resources and ferocious planning Apple has thrown at broadcasts from the start.

“I’ll give you a real simple one: We asked for a certain number of cameras in order to cover the game and (Apple) said, ‘Sure,’’’ Twellman said. “Like, I don’t think people understand how different that is. When you say, ‘Hey, we’d like X number of cameras,’ and there was no rebuttal?

Så $79 översätts till 999 kr?

Nior, not for me. De dagen de erbjuder AS så kanske :blush:

I kväll är det säsongspremiär. Den här helgen får alla med Apple TV+ se matcherna.

Nu är sändningen igång. :beer:

Stereoljud är en besvikelse. Lika kasst ljud som Viaplay.

1080p i 60 Hz är bättre än Viaplays 720p i 50 Hz i alla fall.

Jag somnade i halvtidspausen.

1 gillning

Från sajten:


Fotbollsstjärnan Messi ser ut att gå till MLS-klubben Inter Miami som ägs av David Beckham.

Biljettpriserna har redan börjat skena för Inter Miami sedan Messi gick ut med att han planerar en flytt dit. Men månadskostnaden har inte ändrats för Apple TV+ och i Messis kontrakt står det att han ska få en del av intäkter från alla nya prenumeranter.

The details of Leo Messi’s proposed contract with Inter Miami pic.twitter.com/Kz8M7upev0

— ESPN (@espn) June 7, 2023

MLS säsongen för 2023 började i februari och avslutas den 21 oktober med slutspel som sträcker sig från 25 oktober till 9 januari. Förra året blev det klart att Apple får rättigheterna till Major League Soccer med ett tioårigt avtal. Du kan hitta MLS-matcher i Apple TV+-appen.

Via: Macrumors

Det jag tycker är det intressantaste med Messi-dealen är att han tydligen ska få procent både Apple TV+ MLS-intäkter och Addidas merch. Jag har inte hört talas om något liknande tidigare.