MLB 2021

Cleveland Indians byter namn till Cleveland Guardians meddelar de på Twitter med skådespelaren Tom Hanks som berättarröst:

3 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Allmän diskussion om Sportbubblan

Fantastiskt! Taggar in @Gurra här även om baseboll inte är din favoritsport.

1 gillning

Så sant. Här är en amerikansk sport jag tyvärr inte fastnat för eller kan någonting om.

Min amerikanska fru som generellt sätt inte är sportintresserad gillar dock baseball så det är verkligen ”Americas favorite past time”. Och i Boston skulle jag säga att det är: 1. Sox, 2. Patriots, Bruins/Celtics på delad tredje plats, och Revolution lååångt därefter.

Varit på en Red Sox-match och kan säga att jag gillar känslan live på Fenway såklart. Det händer nästan ingenting i sporten så tre timmar av öl, korv och allsång av ”come on Eileen” är ett alldeles utmärkt söndagsnöje. Frugan fick dock förklara för mig vad som hände nere på fältet då och då.

2 gillningar

Kan rekommendera boken ”Watching Baseball Smarter” av Zack Hample. Den går igenom allt man behöver veta för att förstå sig på baseboll. Vet flera som har läst den och börjat se på baseboll med stort intresse.

1 gillning

Spännande. Men jag är inte säker på att det finns plats för mer sport i mitt liv. F1, IndyCar, NHL och NFL får nog räcka just nu.

Men flyttar vi tillbaka till Boston ska jag absolut läsa in mig lite på baseball.

1 gillning

I början 1990 var jag med och startade en basebollklubb i Umeå. Vi hade givetvis Skellefteå Baseboll som förebild som då var flerfaldiga svenska mästare. Jag spelade där i 4-5 säsonger, men -92 startades det även ett lag i Amerikansk fotboll i Umeå. Så efter att ha dubblat två somrar satsade jag fullt ut på fotbollen.

Umeå Baseboll och Softbollklubb

Mitt lag i MBL är Dodgers.

1 gillning

Har aldrig spelat baseboll men jag har varit och sett ett antal matcher i Skarpnäck och Sundbyberg.

I MLB håller jag på det hatade laget som säljer mest kepsar i hela världen.

1 gillning

Jag körde ner Umeås Softbolltjejer till Sunbyberg för en cup för några år sedan. Mäktig anläggning.
Umeå har både en Softboll plan (på Mariehemsängarna) och en Basebollplan (vid Nydalabadet).

1 gillning

De missade jag helt under min tid i Umeå.