Lång, mycket lång, kanske för lång men intressant.
Lite till. Känns verkligen som en omvänd palatskupp
Om Aftonbladet och S är upprörda nu över Mohamsson och Leijonborg så har nog Liberalerna nog gjort något rätt:
Blir spännande framöver.![]()
Mycket intressant och troligen väldigt nära sanningen.
Alltså, liberalernas möte…
Hur är det möjligt?
Varför hade man ens ett möte?
Liberalerna borde byta namn till Haveristerna. Inte mycket som fungerar som det ska i det partiet.
Lotta Gröning, länge sedan jag såg det namnet. Är hon på Epoch Times numera?
Jo hon är värvad dit vad jag förstår.
Man får se om det lugnar ned sig nu. Misstänker att fokus framöver kan skifta till Centerpartiet. De har en röd linje både till SD och Vänsterpartiet. Så svårt att se hur de ställer sig efter ett val:
Över spärren i en opinionsundersökning:
Det är diskussioner kring hur stor vikt man kan fästa vid demoskop. Den består inte av slumpmässigt urval utan av personer som anmält sig till undersökningar.
Socialdemokeraterna har ju visat med bravur under de senaste 30 åren att de kan bilda minoritetsregering med stöd från V men ändå hålla dem utanför regeringen. Det är väl egentligen en icke-fråga i grunden – men högern vill gärna framställa det som ett problem just för att försvara sitt samarbete med SD.
Men till skillnad mot S i relation till V så mäktar inte borgligheten att hålla SD utanför regeringen – om de vinner nästa val.
Korrekt, fast du kan nog säga alltid isf 30 år. V har ju aldrig suttit i regeringen (med ett litet speciellt undantag av samlingsregeringen under andra världskriget). Så sossarna har hållit dem utanför i alla tider…!
Problemet är ju att det skiljer många procent mellan V och SD. Hade det varit annorlunda så hade det nog varit på ett annat sätt.
Kan tänka mig att Nooshi också är mer hårdnackad än sina företrädare. Tror inte hon nöjer sig med någon papperslapp ![]()
V, eller kommunistpartiet(tror de då hette SKP), satt inte i samlingsregeringen.
Tror jag med. Men oavsett så behöver högern SD och S behöver V för att varjefall försöka få mandat. Men S+V+C+MP har ju över 50 procent i senaste valundersökning, undra om deras röda linjer kommer att suddas ut närmare valdagen
Du har rätt! Jag trodde först som du men gjorde det stora misstaget att rådfråga ChatGPT innan jag postade förra inlägget och som vanligt slirade den en del på fakta – när jag nu pressade om Sven Linderot så tillstår även ChatGPT att den inte har några källor på att någon kommunist någonsin suttit i en svensk regering. Så då har vi fastslagit detta en gång för alla. ![]()