Minecraft

E de nån som e haj på detta , inte jag ! Barnen kunde spela ihop förut i egna världar - ni som vet fattar väl vad ja menar antar ja , men de går inte längre ? :weary:, hur gör man de e nån uppdatering som gör att man måste betala ? Blääääö

Handlar det om PC-versionen? Så fall är det ju tredjepartsservrar som används och har någon server lagts ner får man hitta en ny.

De köpt i appstore spelas med iPad / iPhone

Spela i servrarna ( viss i af ) funkar , de är i sina egna värdar som man byggt skapat som inte funkar längre … :thinking::smirk:

Aha, då vet jag ej.

1 gillning

Kan en köra samma spel på Xbox och Windows? Alltså ta vid på Windows där en sparat på Xbox och vice versa?

japp , bara de samma inlogg så :+1:t2:

Najs. Antar att jag måste köpa båda versionerna ändå? Eller köra Game Pass.

inte så haj på va du menar .. ja har köpt åt grabben , han har samma mail på ipad iphone o box så de blir samma lika , rätt cool att man kan spela me 2 av enheterna samtligt o spela me sig själv

Tänker att en väl måste köpa själva spelet till varje enhet/plattform en vill spela på. I mitt fall måste jag köpa till både PC och Xbox, men där logga in med samma användare för att få tillgång till den "sparfil" jag vill använda? Och ni har köpt spelet till iOS och Xbox?
Jaja får väl testa, är ju bara pengar :money_with_wings:

Rätt säker på det, köpt till både windows och android så att barnen ska kunna lira (dom kan alla spela samtidigt på samma köp dock så länge man loggar in i deras "store" på windows). :slight_smile:

1 gillning

bara köpt till ios , o de går o logga in med samma id , men de va typ 10 år sen

https://www.minecraft.net/sv-se/get-minecraft

1 gillning

Lantmäteriet har Minecraft-kartor för bl a Sveriges kommuner, men de kommer inom kort ta bort möjligheten att ladda ner dem, från en 14 december är de inte tillgängliga längre. Så passa på att ladda ner om ni är intresserade.

1 gillning

Från sajten:
image

Minecraft Legends är ett kommande strategi-actionsspel som utspelar sig i Minecraft-världen Overworld. Där vi tillsammans skall möta de glupska grisarna.

Story

I spelet Minecraft Legends utforskar vi den typiska, familjära, Minecraft världen.
Enligt legenden är det bara du, med hjälp av mobs, som kan försvara mobsens fredliga hem och bekämpa horder av grisar för att stoppa spridningen av deras Nether korruption.
Vi är i centrum för varje strid, vi leder och kämpar tillsammans med våra allierade, samtidigt som vi ger dem vägledning.

PvP läge

PvP läget går ut på att vi i två olika lag, blått eller orange, förstör varandras baser. I varje lag kan vi vara upp till fyra spelare. Desto mer tiden går, i spelet, förbättras våra mobs och byggnader. Under spelets gång ska vi ska bland annat samla in diamanter. Men det finns bara få ställen där det finns diamanter vilket kommer att skapa fighter mellan spelare.

Minecraft Legends släpps under våren 2023 till: Xbox Game Pass, PC Game Pass, Windows, Xbox Series X/S, Xbox One, PlayStation, Steam, och Nintendo Switch.

Källa: Minecraft.net