Min Xiaomi S5 har blivit sämre...?

Har haft en Xiaomi S5 (50?) i några år nu, och jag har varit i princip helnöjd. Men nyligen så har den blivit betydligt sämre. Den lämnar efter sig högar med hundhår (vi har en svart labrador) och övrigt skräp. Ungefär som att den inte suger in skiten i behållaren. Detta trots att jag tömmer den och rengör filtret med jämna mellanrum.

Men det är en sak som jag har gjort under hösten, och det är att ersätta borstarna (sidopropellern och huvudborsten) med tredjeparts som jag köpte på Kjell. Jag tänker att det skulle kunna vara så att de inte är behandlade på något sätt, för annars kan det ju inte vara så jäkla stor skillnad på ett par borstar!?

Någon som har erfarenhet av detta?

Kör fortfarande med originalborsten, funkar fortfarande lika bra. Nya borstarna (i gummi) är inte alls lika bra som originalet till S5an.

Har du gjort rent ordentligt vid insuget under? Kanske läge att skruva isär och kolla så det inte är igensatt någonstans.

Det konstiga är att det inte är konsekvent, ibland suger den som den det ska, vilket också är jäkligt märkligt… :thinking:

Borstarna ser ut så här, både originalet och de nya jag köpt: Tillbehörskit till Roborock-dammsugare - Robotdammsugare | Kjell.com

Men jag ska nog skruva isär den, det samlas ju hundhår inne i maskinen över tid. Senaste gången jag rengjorde den inuti kom det ut en liten chihuahua… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 gillning