Min Sonos One och Apple TV synkar inte

Köpte ju ett gäng Sonos under Black Friday. Igår kom de, och på grund av tidsbrist hann jag bara packa upp en av dessa, en svart One SL.
Min tanke är att sätta två stycken av dessa i vardagsrummet och koppla upp Apple TV:n mot dessa. Men igår nöjde jag mig med att bara koppla upp en av dem då.
Ljudet gick igång och allt var bra – Åtminstone i ungefär en minut. Sen försvann ljudet, och efter det hoppade det fram och tillbaka lite som det ville.

Någon som känner igen problemet? ATV:n och Sonosen står ungerfär 10 cm från varandra, de har bägga två full synlighet till WiFi-routern (en Airport Extreme, inte den senaste) ungefär tre meter bort.

Blev lite antiklimax när jag var tvungen att slå på tv-ljudet igen. Felsökning får ske en annan dag… :frowning:

Återställ Sonos först och prova igen. Annars återställer du rubbet.

Av erfarenhet skulle jag rekommendera att köra minst en Sonos trådat. De skapar då ett eget nätverk mellan enheterna och störs inte av andra saker i hemmet på samma sätt

Alltid Sonosnet, för att minska på eventuella problem!

Tack för svaren.

Hittade detta på Sonos sida i ämnet: Sonos Support

Låter ju smart. Några frågor:

  • Behöver man ändå en sån där “Boost”?
  • Räcker det med att sätta en av enheterna trådat, så fixar de biffen själv? Inga separata nätverk eller sån skit?

Räcker med en enhet trådad… men sätter du flera med kabel så blir det ännu starkare!

Men då kan man lika gärna köpa vanliga, passiva högtalare. Lär bli billigare, man slipper separat strömkabel och ljudet blir minst lika bra.
Köpte ju liksom Sonos för att få trådlöst ljud… :smiley:
Men förstår självklart konceptet med en trådad högtalare, för att få eget nätverk.

Ja jag har bara min Beam trådad resten går trådlöst!

Jag har ingen av mina Sonos trådad. Har inte haft några problem alls på dom åren jag kört Sonos.

Awesome. Vad har du för Wi-Fi?

Jag kör Ubiquiti. Har två Unifi AC som är trådade i ett hus på 120m2.
bild

Varför satte du den inte så kabeln går rakt istället? Ser illa ut.

Den går rakt ner i routerskåpet i grovköket så inget att hetsa upp sig för. :wink:
bild

2 gillningar

Ja, jag har länge funderat på att uppgradera mitt WiFi, så det är väl dags nu då… :stuck_out_tongue:

Samma här. Inga problem. Men kör med Asus AiMesh

Har dock alltid funderat över hur jag ska skicka ut ljudet till sonos… har en icke sonos ljud-snickers med subwoofer nu. Men tänkte om jag även kunde få ut tv-ljudet i sonos högtalarna som står i samma rum.

En förtydling; Det är bara Apple TV:n som bråkar. Spelar jag musik mot Sonos:en funkar det till 100%.

Nu har jag i vilket fall kopplat in ännu en Sonos One, som jag då kör trådat. Kommer den första Sonos:en automatiskt att lösa biffen, eller behöver jag installera om den eller motsv?

Den bygger själv ett Sonosnet , kolla i sonos appen, under om mitt system… de ska stå wm0 på alla enheter…

Har provkört en del nu, och det verkar som att det funka bra! Tack för all hjälp!

1 gillning

Kabelkanal