Allt om Microsoft Xbox och GamePass

Från sajten:
Microsofts nya Xbox heter Xbox Series X och kommer julen 2020

Microsoft har presenterat sin kommande konsol vid namn Xbox Series X. Det var på Game Awards igår som Microsoft gick upp och avslöjade namnet och designen på den kommande konsolen.

Designen ser mycket mer ut som en dator än vad vi är vana vid att en en tv-spelskonsol ska göra. Istället för att ligga ner så är det en pjäs som dels står upp men också ser ut att ta upp en hel del plats i en eventuell tv-möbel. Microsoft själva har meddelat att konsolen ska vara möjlig att ha liggandes ner också. Men tittar vi på designen så ser den ut att vara tänkt att stå upp.

Microsoft har inte avslöjat några nya specifikationer utan vi får nöja oss med det som framkommit tidigare; och det är en custom-designad CPU baserad på AMDs Zen 2 och Radeon RDNA architecture. Xbox Series X kommer även att ha Solid State Disk, SSD, för att snabba upp laddningstiderna. Xbox Series X kommer även klara av 8K och frame rates upp mot 120 fps i spel.

Microsoft presenterade även en ny handkontroll. Den nya handkontrollen är väldigt lik förra generationens handkontroll. Den är något mindre, för att passa fler personer, enligt Microsoft. Den har en ny Dela knapp och D-paden har fått en ny design som mer påminner om den runda designen från Microsofts elite handkontroll. Handkontrollen kommer fungera med Xbox One och Windows 10 PCs.

Xboxs Series X är enligt Microsoft gjort med molnet i åtanke och kommer ha ALLM, Auto Latency Mode och DLI, Dynamic Latency Input vilket Microsoft påstår kommer göra den till den mest responsiva konsolen någonsin.

 

2 gillningar

Vill ha nuuu!!!

1 gillning

Lätt o få plats med i tv-bänken…:thinking:

1 gillning

Bara lägga den ner, men då ser den inte lika snygg ut längre.

jag kom lite i byssan efter jag såg designen… TAKE MY MONEY!!!

1 gillning

Undra om nätdelen på sladden är lika stor som konsolen?

Ja riktigt nice faktiskt!

1 gillning

men tanken slog mig att frugan lär ställen en blomma på den…

De ska väl din diviera från en fin tradition.

bild

Lycka till och få in den klumpen i den lilla glipan :sweat_smile:
Uppe på bänken jag vill jag inte ha den :-1:

3 gillningar

Sälj förstärkaren och kör Sonos. Så har du plats där som förstärkaren är :wink:

1 gillning

HAHA ! Nej tack :sweat_smile: Sonos kommer dessvärre inte upp i halva ljudupplevelsen jmf detta system

1 gillning

E hon välkommen i mancaven? :thinking:

Så snygg setup!

1 gillning

Designen va magisk! Synd man inte spelar :rofl:

Nej men har jag något att sägstill om?

1 gillning

Så hon styr även där inne :rofl:

1 gillning

Varför i hela friden döper dom inte den till Xbox X? Alla dessa löjliga och förvånande tilläggsnamn gör det ju bara krångligare. Sedan såg den ju fin och omöjlig att placera-ut…:laughing:

…för det finns en xbox one x?

Minimalistisk design, helt i min smak :+1: