Microsofts 3 största misstag i spelhistorien

Från sajten:

Med gamepass och Xbox-konsollerna är Microsoft en av de största spelarna (!) på marknaden. Men vägen till framgång har inte varit spikrakt.

Norman Caruso är tillbaka med sin kanal Gaming Historian och nu ger han sig på Microsofts tre största misstag. Här får vi bland annat höra om Games for Windows Live där Microsoft försökte ta betalt för multiplayer på PC. Även fiaskot runt lanseringen av Xbox One tas upp och slutligen Xbox 360 Ring of Death.

Bonusvideos

fast jag måste säga vid 360 RRoD så märkte man att Microsoft är ett stort företag.
Efter felanmälan kom det en och hämta. man behövde packaner boxen eller något.
Dagen efter kom samma person och lämnade den.

Bodde i NL då så de hade kanske andra rutiner. Men jag var utan boxen ca 24(långa,kämpiga,outhärdliga) timmar.

2 gillningar

Har de någonsin varit större än när alla spelade MS Röj?

1 gillning

flyttar du dig själv till flams och trams eller ska jag be någon göra det?

1 gillning

Minesweeper was so popular, in fact, that in the early days of the Internet, there was a website offering cash prizes in online score competitions, meaning that Ryan had a brief career as a professional Minesweeper player.

Fick Rrod på en av mina, tror jag var utan min kära krysslåda i typ en månad. Fruktansvärt var det.

1 gillning

Jag hade tur med mitt Xbox 360. Det fungerade trots många timmars NHL-spelande varje kväll.

2 gillningar

Allegiance från MS va ett kul multiplayer rymdspel med bra grafik som dom tyvärr la ner efter några år...

1 gillning

så inte lika smidigt överallt...

Tyvärr inte!