Microsoft stänger ner hela sin butikskedja - permanent

Från sajten:
image

Nu är det slut på fysiska butiker för Microsoft. Idag meddelar man att hela kedjan stängs ner.

Microsoft påbörjade sin butiksexpansion efter förmodad inspiration från Apple, inte helt sällan hamnade en Microsoft-butik bredvid Apple. Mer sällan var dock intresset från allmänheten och nu cirka 10 år efter att den första butiken öppnade i Scottsdale Arizona kommer alla stängas ner.

Microsoft Redmond

Kvar blir deras besökscenter vid Microsoft huvudkvarter i Redmond strax utanför Seattle, samt London, Sydney och New York. För övrigt kan vi avslöja att det inte är värt att köa på motorvägen samt irra runt inne på Microsofts Campus för att uppleva någonting där i alla fall.

Origina Xbox på Microsoft Microsoft Visitor Center

Microsoft Visitor Center

Microsoft Visitor Center

Microsoft Upplevelsecenter i Redmond

Har du varit på något av Microsoft besökcenter eller i någon av deras butiker, vad tycker du så fall?

Via Microsoft.

 

1 gillning

Tyvärr missat
Varit snabbt i Samsung butiker innan de typ försvann och 20 ggr i Apples Sverige butiker :slightly_smiling_face:

Microsoft stänger alla sina butiker och ska satsa mer på digitala butiker:

Ryktet säger att de hade för lite fönster i butikerna därför sket det sig.

Tack.

6 gillningar

Titanic 12
San Francisco 89
Windows 95
:slightly_smiling_face:

Eller så var det så att de bara hade fönster men ingen dörr.

1 gillning

Microsoft har alltid en bakdörr!

2 gillningar

Aldrig fattat Surface-strategin, konstiga kompromisser och omöjligt att få tag på recensionex.

1 gillning

Fy fan för surface. Syrran och hennes man blev lurade av en säljare på Netonnet att köpa ARM modellen. Helt obrukbar. Kan tänka mig att säljare skrattade sig harmynt när han berättade det vid fikabordet.

1 gillning

Haha, kan tänka mig det, ARM-versionen säljs väl inte ens längre? Den versionen av Windows är helt oanvändbar.

Snygga produkter har dom faktiskt pumpat ut de senaste åren ändå :slightly_smiling_face:

De har Surface Pro X som skulle vara någon form av nystart.

Problemet med Surface är att de velar, det verkar inte finnas någon plan utan olika avdelningar sätter olika agendor. För att ARM-enheter inom Windows-världen skall bli en grej måste de som utvecklar Windows också vara med på tåget.

Samsung har sin butik kvar i Dubai Mall. Det är där jag köper mina samsung grejer. Det roliga med den butiken är att i princip dagen efter de lanserar något så har de den på demo där. Så man har stått och suktat mot samsung odassy g9 sedan ces.

1 gillning

Just det, det var RT jag tänkte på.

jag är sjukt nöjd med min surface book 2. Ska beställa en book3 så fort den finns att beställa från interna webshop.
Jag skojjar inte när jag säger det är den bästa jobb laptop jag någonsin haft.

1 gillning

Problemet med Surface är inte att de inte är nice, problemet är att de kunde varit 100% och Microsoft kunde dominerat det bärbara segmentet så hårt - om de hade velat.

1 gillning

Vad är det du saknar för att inte vara 100%?

Tidigare var det en dedikering till USB-C i stället användes den egna laddstandarden, nu hittar man på kvasiargument för att inte sätta in Thunderbolt. Notera att just Thunderbolt i sig inte är något jag egentligen saknar men det handlar hela tiden om att inte löpa linan ut, det är precis som att man inte vill stöta sig med andra hårdvarutillverkare som man levererar Windows till.

Men också hur man så styvmodigt marknadsför dem, hur det skall vara lite svårt att testa och recensera dem.

hmm… du kan väl ladda den via usbc om du såvill?. Personligen gillar jag magsafe kontakten.

Att det inte har thunderbolt med thunderbolt buggen är ju för att säkra den som arbetslaptop. är helt säker apple skulle göra samma sak om de visste om den byggen när de började ha thunderbolt.
Kan tex tänka mig att militären har en och annan åsikt om sådant. Och även hos oss är det en grej skulle jag tro. Vi har förövrigt världens märkligaste ITsäkerhets regler.
Kör du windows måste du ha mfa för allt(loggain,mail,vpn etcetc). Kör du mac så… äh fan, lösen utan regler räcker( man kan alltså ha 1234 som lösen) Även för vpn…

2 gillningar