Microsoft Remote Desktop MacOS

Någon mer som kör Microsoft Remote Desktop på MacOS?

Jag har ett skumt problem, när kopplar upp mig remote till vår servern på jobbet ifrån min MacBook Pro M1. Så får jag dålig upplösning i vårat affärssystem Monitor som vi använder, i övriga program är det bra upplösning. Det är alltså endast i det programmet.

Vet ni vad det skulle kunna vara?

Jag kör dagligen och använder huvudsakligen Visma Administration. Aldrig varit några problem med upplösningen, varken på MacOS eller dom dagar jag kör genom iPad, den blir vad jag ställer den till. Kanske har du någon policy på servern som tvingar in någon olämplig?

Använder Microsoft Remote Desktop flera gånger i veckan och har aldrig upplevt det i något program. Vad händer om du ändrar upplösning på din Mac till en skalad upplösning när du använder det specifika programmet – ser det bättre ut då?

Tycker detta var ännu märkligare, stänger jag locket på Macbooken så blir det bra.

Du menar att du blir det jämnt för då ser du ingenting i någon applikation? :joy:

Haha, nu blev det jävligt rörigt. Glömde skriva jag sitter med extern skärm också.