Microsoft köper Activision

Nu kommer alltså Microsoft äga Warcraft (inkl World of Warcraft) Call of Duty, Starcraft, Overwatch utöver de titlar man fick med sig från tidigare köp inklusive MineCraft, Fallout-serien, Elder Scrolls-serien och ja, även svenska King med sitt Candy Crush.

Samt en massa annat.

Bra för industrin? Ingen aning, bra för Gamepass-ägare? Ja till 110%.

2 gillningar

När kommer alla call of duty spel till Gamepass…jag behöver svar!!!

2023 kanske.

ingen gillar dig

1 gillning

Till sommarnen gissar jag :slight_smile:

The deal is expected to close in fiscal year 2023 …

Blir några månaders Gamepass för att betala den räkningen.

Klart dåligt för industrin. Mer exklusivt material för Windows och Xbox. Känns sisådär :confused:

Om jag nu skriver att jag menade “sommaren 2023” tror någon mig då? :slight_smile:

1 gillning

Ja men sedan så blir det en massa nya studios för folk som tröttnar och så är den ständiga cirkeln åter igång. Vidare tror jag detta pushar Sony att verkligen se över sin tjänst vilket också behövs.

1 gillning

Peter… jag har inte det tålamodet…

Mer jobb för mig.

1 gillning

CCNE på en av de stora?.. MS?

CCIE heter det, och ja är på Microsoft Benalux

Skrev fel i min profil :ghost:

4 gillningar

Lagomt roligt om man sitter med Mac och Playstation och gillar många av spelserierna som ingår i Microsofts uppköp :confused:

Därför man har en bra PC och en PS5a så täcker man upp allt värt att spela. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Microsofts bokföringsår 2023 börjar faktiskt sommaren 2022 inser jag nu

Ja, det börjar i juli 2022 och slutar juni 2023 så låt oss hoppas att affären blir av sent i perioden så att @Stefan_Sandstrom får pröva sitt tålamod.

Verkar som att alla tror den blir klar senast i juli 2022 :slight_smile:

Bara 222479 minuter kvar till 1 juli. Jag valde minuter för att det ska låta längre.