Mi Electric Scooter 1S eller Mi Electric Scooter PRO2

Vad är egentligen skillanderna förutom längre räckvidd på PRO2? Är PRO2 starkare i uppförsbackar och bättre för förare med lite tyngd jämfört med1S? Eller ska jag satsa på en beg. PRO1?

Pro är ju även större, jag skulle satsa på en Pro1. Då de ryktas om att Pro2 är lite svagare också.

Nästan ett år gammal tråd men hittar ingen nyare.

Jag funderar på att köpa en 1S och då eventuellt en “Nordic Edition” som bara går i 20Km/h och godkänd som cykel. Detta för att jag inte vill släppa iväg min dotter på 14år på en som bara får köras på inhängnat område (25Km/h versionen) att jag kommer få ha den för mig själv är inte troligt :wink:

Men jag känner samtidigt att jag hellre köper 25Km/h versionen och lever lite på den farliga sidan precis som jag då och då kör en anings för fort med bilen :wink: men som sagt jag vill inte skicka iväg dottern på en sån.

Frågan är om någon har en Nordic edition och vet om den med appen eller hack-app kan låsas upp för att bli lika snabb som den vanliga. Vad jag kan se skiljer inte hårdvaran så… Då kunde jag flasha om / låsa upp den snabbare om jag ska ut och finåka. Någon som vet?

Som jag ser det så tycker jag inte att 20 eller 25 km/h är så stor sak att hänga upp sig på. Jag tar mycket hellre en som orkar hålla 20km/h även i uppförsbackar än en som kan komma upp i 25km/h på platt mark.

1 gillning

Jag löste det genom att köpa vanliga versionen som gör 25Km/h och gjorde en egen custom firmware med “brake trick” aktiverat och det blev perfekt. Vid normal start blir den typ Nordic edition och gör exakt 20Km/h. Men när jag startar den med bromshandtaget intryckt i 3 sekunder gör den 25Km/h till nästa omstart. Så min dotter kör lagligt och jag som vanligt en liten bit över när det är lämpligt :wink:

Om någon är intresserad finns bra info här: https://scooterhacking.org

7 gillningar

Så smart!

Funderat på att flasha min länge men efter ditt inlägg här så fick jag äntligen tummen ur!

In på sidan, välj dina parametrar, hämta filen, ladda ner appen och klart! Blir inte smidigare än så och nu kan jag glida omkring i 30km/h! :sunglasses: :kick_scooter:
Edit: Har en Mi365 Pro.

Så jävla surt att man måste ha en Android-telefon bara, är också lite sugen på att flasha min Pro.

1 gillning

Finns program till både iOS och Windows som man kan använda. Fick inte iOS versionen att hitta scootern dock och IT stoppade min installation av Windows appen…

Edit: Kan skicka .ipa-filen till dig om du inte kommer åt TestFlight, men du behöver en iPhone som inte kör iOS 15 då.

Jag har läst om det förut och det verkar som att det enbart fungerar med Android-lurar, kör tyvärr bara iOS 15 :stuck_out_tongue:

1 gillning

Har ni inga recensions-ex du kan använda då? :laughing:

Vill inte besudla mitt hem med sådana där bakdörrstelefoner! :sweat_smile:

Ja det är väldigt smidigt att tweaka lite hur man vill med scooterhacking-appen. Väljer man att vara så kär i en tillverkare att man vägrar att ens ha en extra liten android för att göra scootern grym får man skylla sig själv. :wink:

Apropå bakdörr även om det är off-topic så är denna artikel lite intressant. Critics: Apple's Child Abuse Detection Tools Threaten Privacy

Jag hittade idag denna men är inte helt säker på att det är något jag ska testa. Det är alltså en ny kontrollfirmware för BMS (BatteryManagmentSystem) man kan behålla sin egengjorda Firmware för övriga settings. Detta ska kunna ge 8-10% batteri. Som sagt inte helt hundra på att detta är bra, någon som vet? Sidan är på italienska :wink: