Mi Air Purifier i sovrum

Är det någon som har eller har haft Xiaomis luftrenare i sovrummet. Hur är det med bullernivån är den tyst eller störs man av den när man ska sova?

Helt tyst när man slår på nattläget. Det går även att släcka displayen.

Låter våran i sovrummet vara på auto, dock stängs displayen av vid midnatt. :slight_smile:

Bland snarkande fru och hund så hör man inte mycket av den.

Här är det nog mest jag som snarkar har jag fått höra :wink:. Nu är den beställd.

1 gillning

Nu är den igång! Är det någon som fattar varför den ansluter till den nod som är längst bort. Har TP-LINK Deco M9, annars fanns det en nod vägg i vägg, men näe då.

Den gillar nog inte din vägg.

Konstigt för det funkar ju med min XS, full speta på den sidan väggen @Esse. Kan man välja vilken nod purifajare ska ansluta till?

Du kan blocka en device från en nod i appen, testa.


Min erfarenhet dock är att det finns en anledning till varför den ansluter till en annan.

Yep, för att den tycker det verkar bäst, vilket det troligen också är. :slight_smile:

Ja det är ju i så fall konstigt eftersom den klagar på att anslutningen är dålig.

Bara prova blocka den på den noden, den kanske har fel i sitt tycke.

Ok! Ska testa. Kan man lita på det värde den mäter upp Xiaomi Home appen?

Det kan man nog göra. Men skulle inte tro det är något större problem så länge den har mottagning.

@katho Jag gjorde en reset av wifi-kopplingen och nu bytte den nod. Alla är nöjda och glada :slight_smile: