Mi Air Purifier 2S vs andra märken

En gång i halvåret tror jag är rekommenderat. jag har rätt bra hörsel och hör den inte när den går på automatik på natten. :slight_smile:

1 gillning

Ska du ha den för pollen så ska den gå på manuellt läge. Då låter den.

Ingen pollenallergiker här (peppar, peppar)

Okej, va e syftet med luftrenare? Hade inte sambon varit allergisk hade jag aldrig skaffat.

Så varför ska du ha en då :man_shrugging:t2::zipper_mouth_face:

Luften i sovrummet känns instängd om det inte blåser mycket (självdrag i BRFen). Har vi fönstret öppet kommer det in del partiklar pm2.5-10 (har en större väg inte alltför långt bort). @marten
Uppfattar det som att en luftrenare rådet bot på sådant men kanske har för höga förväntningar?

2 gillningar

Oki :+1:t2::microbe:

Gött att du står vid grillen :).
Du som är Xiaomi-guru, vad är skillnaden på 2S och 2H?

Då förstår jag! Kör!

bild

Här kan du se lite skillnader.

1 gillning

Enda nackdelen är att den är så s*tans ful, man vill kunna glömma undan den lite :speak_no_evil::see_no_evil:.

Velar som tusan mellan xiaomin och Sunnaform. Xiaomin är effektivare men den från sunnaform är betydligt snyggare och svensktillverkad.
Image

1 gillning

Gömma undan går ej, jag älskar designen.

2 gillningar

Ser ju ut som en blöjhink :speak_no_evil::see_no_evil:
Image

1 gillning

Även om man gör klokt i att följa @Mathias_Severyds olika förlag…:smiley: så skulle jag ju ta den där om du har en vettig plats att ställa den på. Den är ju hur snygg som helst.

2 gillningar

Det är just det jag har :speak_no_evil:. Dock dubbla priset mot xiaomin, saknar appstyrning och lampan får man slå av med lampknapp… All annan belysning hemma ligger i homekit…

Men va? Då e ju valet klart. Xiaomi :smiling_face_with_three_hearts:

2 gillningar

Du får skaffa en sådan här…:smiley:. Men det var å andra sidan lite dyrt från första början. Har du hittat någon vettig test/recension av den så att du inte köper grisen i säcken?
https://www.webhallen.com/se/product/306160-Philips-Hue-Smart-Plug

Fått lite input från en som säljer luftrenare. Verkar vara bra grejer.
Med en hue plug dödar man ju även luftrenaren :upside_down_face:

Sedan är filtrena halva priset mot xiaomin. Så på 3-4 år går de jämt ut