Metro lägger ner

Från sajten:
Metro lägger ner | Teknikveckan


image

  1. Gratistidningen Metro läggs ner efter 24 år. Redaktionen och säljarna blir av med sina jobb i och med dagens beslut.

Tidningen gick in i krisläge för ett par månader sedan när ägarna inte längre hade råd att betala för sig. Då påbörjade också en rekonstruktion samtidigt som huvudägaren gick ut och pratade bredvid mun om att man inte ville ha någon redaktion överhuvudtaget. Så blev det också men inte utan att hela tidningen läggs ner.

Metro.se har varit kända för att leverera snabba korta nyheter men framförallt Viralgranskaren där man med bravur gått igenom vad som är sant och inte bland alla rykten på internet.

Metro var den första gratistidningen som började delas ut i Stockholms tunnelbana och sedan kom det upplagor runt om, i världen.

En saga som nu alltså är till ända.

Via SVT.

Trist

Har inte läst Metro på många år men kommer ihåg när den lanserades. Gillade den med korta och lokala nyheter.

Jag är väldigt nyfiken på vad som kommer att hända med Viralgranskaren nu… Den sajten har ju helt klart ett värde (och fyller en väldigt viktig funktion).

2 gillningar

Kan inte DN följa samma öde :slight_smile:

1 gillning

Skulle inte förvåna mig om någon av de två kvällstidningarna tar över det.

Oj, ja de ska väl dock bli skönt att slippa se den ligga och skräpa överallt på tågen mm… men minns när den kom, de va ju så nice! Men inte tagit en på många många år sedan smartphones…

1 gillning

Inte en dag för tidigt :grinning:

Instämmer i detta
“Jan Stenbeck hade vänt sig i sin grav om han sett vilken ren vänstersmörja Metro utvecklats till att bli. Så långt från honom och hans vissioner. Metro fullkomligt invaderades av agendadrivna vänsterjournos”

Fyfan, mardrömmen om det är DN :slight_smile: lite som om esse skulle ta över uppdraget :slight_smile:

Är det så? Noll koll på metro faktiskt. Då undrar man ju hur detta spiller över i viralgranskaren, skulle ju vara riktigt vidrigt om riktig fakta som går stick i stäv med vänsterpolitik skulle flaggans som fake news.

Varför? Är det inte lättare för dig att avstå att läsa den?

1 gillning

Finns andra som läser och köper smörjan de skriver

Är det ett problem för dig? Att alla inte läser exakt samma källor som du?

1 gillning

Absolut inte, men DN är en av våra största dagstidningar. Inte bra för samhället med sådan stor felkälla

Smörjan?det kanske jag och hade tyckt om jag läst deras artiklar…Jag gör inte det, och jag lägger inte en tanke på det. Vill jag inte ta del av vilken media det ens handlar om så lägger jag ingen energi på att få andra att välja bort det. Lev ditt liv å låt andra leva sitt. 1+1 …så enkelt typ.men verkar vara svårt för dig att acceptera andras värderingar.

1 gillning

Om det inte påverkade mig hade jag ju inte brytt mig. Men folk blir vilseledda av DN, det påverkar mig.

Vad är din inställning till pressfrihet?

Snyftar du och mår allmänt kast när din kompis gillar Batman mer än din bästa bästa bäääästa Spiderman ?

1 gillning

Nu är Anders inte guds bästa barn när det kommer till att bemöta andra men som vi pratat om tidigare försöker vi vara trevliga mot varandra även när vi inte håller med.

2 gillningar

Jag ställde en fråga i samma nivå som han ser ner på alla andra. Men ok.jag backar undan så han inte tar illa vid sig.trevlig helg alla

2 gillningar