Meta och Mark Zuckerberg

Från sajten:
image

Under dagens event Facebook Connect med fokus kring metaverse blev ryktet verklighet. Företaget Facebook byter namn till Meta.

Mark Zuckerberg ledde dagens event Facebook Connect genom att prata om företagets satsningar kring metaverse. För er som inte har koll på vad metaverse är så är det den virtuella verklighet där vi på sikt kommer att spendera mer av vår tid.

I slutet av eventet tillkännagav Mark det som många pratat om de senaste veckorna. Företaget Facebook byter namn till Meta som på grekiska betyder “beyond” vilket är vad det numera handlar om.

Mark Zuckerberg

Facebook är med andra ord inte bara en social plattform längre utan satsar mycket på virtuella verkligheter också. Med nya satsningar kring Oculus Quest så menar man på att Meta blir ett mer lämpligt namn när det är så mycket som händer längre fram (beyond).

Vad tycker ni om namnbytet? Strategiskt korrekt eller?

Källa: Facebook Connect

Jag tror namnbytet i sig inte kommer ändra så mycket.
Det är ju ungefär som när Google blev Alphabet.

Problemet ligger ju i mannen på bilden ovan och dom som är runt honom.

3 gillningar

Bara att byta ut Domus mot Meta.

3 gillningar

Zuckerberg jobbar hårt på att USA:s kongress ska känna sig nödgad att inskränka internetfriheten (vilket lär få effekt globalt). Jag hoppas att alla hans projekt kraschlandar stenhårt. Meta får mig att tänka på fiske.

Meta får mig att tänka på Meta Tjack. Men det är jag det. :joy:
Zuck ser ju verkligen ut som han går på något.

En annan Meta.

3 gillningar

97 år och ”still going strong”!

1 gillning

Ja! Härlig tjej. :heart_eyes:

Second, Second Life?

https://twitter.com/NathieVR/status/1453774326113656841?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1453774326113656841|twgr^|twcon^s1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Ffeber.se%2Finternet%2Ffacebook-blir-meta%2F431166%2F

Vad har de rökt?

The Amazing Drug!

1 gillning

3 gillningar

Hemsk

Snubblande nära en rund klocka och att gå all-in i Metaverse, @Marcus_Attefors.

1 gillning

Är det hit vi är på väg?
Läs gärna bokserien, den är fascinerande.

Skjut mig när det dyker upp en snubbe med tentakler i Applebubblan i Metaverse och ställer en supportfråga.

1 gillning

Inte ens lite nära!

1 gillning

Tänkte på det som Walt Mossberg sa om att Mark Zuckerberg inte förstår integritet när Walt var med i ett avsnitt av podcasten Sway när jag såg den sammanfattningen.
Mark pratar om att alla har rätten till ett privat liv men alla exempel han tog upp var i kontexten av att inte vara tillgänglig för andra användare. Inget om att ens data är privat gentemot Meta/Facebook.

1 gillning

Den där FaceBook-klockan ser ut att ha en notch för kameran. Ska bli kul att höra när alla klagar på den (det kommer dom inte göra).

1 gillning