Mest Apple Watch för pengarna?

Har en Apple Watch Series 1 som jag börjar bli trött på, så nu är det snart dags att köpa nytt. Har kollat runt på Blocket lite, men priserna är omotiverat höga, i synnerhet när man kan köpa en splajdans ny Series 3 för 2.495,- (2.895 för 42 mm).

Så, vilken AW ger mest för pengarna tycker ni? Ska man köpa nytt eller begagnat, är det viktigt med Cellular, ska man satsa på femman…?

Det är minst 42 mm som gäller, för övrigt.

Följer tråden med spänning !

Den här kan jag svara på!

Jag kom från en series 2 och har nu series 5 och det är verkligen som natt och dag. Series 4 och series 5 har en processor som är likvärdiga medans series 3 bjuder på betydligt lägre prestanda.

Jag hade inte rekommenderat en series 3 utan istället en 4 alternativt 5. Skillnaden mellan dessa två är att series 5 har always on-display vilket är heeeelt fantastiskt och det jag har saknat med Apple Watch sedan dag ett. Den har även en kompass som är din bästa vän ute på havet och den har även lite mer lagringsutrymme. Utöver det så skiljer det sig inget mellan series 4 och 5.

Så frågan du ska ställa dig är om Always On och kompass är värt den extra pengen. För mig är series 5 klockan man bör köpa men är inte det ovan en “killer feature” för dig så kör på en fyra, men slopa series 3.

2 gillningar

Serie 5 har ju även 32 Gb minne istället för serie 4s 16gb… Har man mycket offline i tex Apple Music så kanske de kan va värt med mer space…

Tack för svaren!
Man får ju nästan två st AW gen 3 för en st gen 5. Är det verkligen värt det? (Ja, antagligen)

Rent praktiskt, är det någon skillnad mellan Nike-versionen och den vanliga?

Det som känns intressant är Nike-versionen med 44 mm aluminium-boett utan cellular. 5.395,- pesetos.
Låter det som ett smart val?

Jag kan ju alltid upprepa mig igen :slight_smile: Är always on och kompass stora funktioner för dig så köp! Annars series 4! Skillnaden med Nike är några urtavlor och armband, ingen skillnad på hårdvaran!

Du kan köpa min serie 4 så kan jag uppgradera… :joy::joy::joy::joy:

Till rätt pris så. :wink:

Fyran går inte köpa längre, så det är femman som gäller.
Frågan är om man nånsin kommer sakna cellular. Känns ju inte som jag har något behov av det direkt…

:slight_smile:

Inte hos Apple men i massvis av andra butiker :slight_smile:

https://www.prisjakt.nu/search?search=series%204&searchInProps=false

Gen 4 44mm kostar 4490,-. Det är alltså en tusing kvar till always on display och kompass. Tål att tänkas på.

För att återknyta till trådens start, så har jag kollat runt på Blocket. Det är inte ovanligt med 3:or och 4:or för runt 3-4k. Förvisso ibland med cellular också. Men då är det ju definitivt värt att köpa nytt istället.

Med lite tur har någon annan nytta av denna tråden vid sina Apple Watch-inköpsfunderingar.

1 gillning

Tar du samma pris som @anon83749704 så swishar jag dig direkt :smiley: