Messi lämnar Barcelona – klar för PSG

:astonished:

Grattis Manchester City? :grimacing:

Ja City ligger väl nära till hands känns det som, PSG lär väl stå redo med en stor säck pengar att kasta på honom också skulle jag tro. :grinning:

1 gillning

Frågan är dock om sista ordet i Messi-frågan är sagt – gör Barça det här medvetet för att sätta press på La Liga och CVC för att få ännu mer pengar, eller är det verkligen så att 34-åringen lämnar för Manchester City eller PSG?

Man kan ju undra. Känns som att sista ordet inte är sagt. Om han inte går till United hoppas jag på riktigt att han går till något mellanlag. Skulle vara kul att se honom i PL och Everton eller Aston Villa. Så kommer givetvis inte att ske, men kul vore det.

Det kunde jag aldrig tro… men bra ändå för Barcelona… de behöver en nytändning

Svårt att få en nytändning när det i princip blivit ett lönetak i La Liga som de måste ner under.

Det jag menar är att de nu släpper fram de yngre talangerna

1 gillning

Han får nummer 30 på ryggen i PSG – ett nummer som han bar sin första tid i Barcelona. Ligue 1 gör dessutom ett undantag från reglerna då nummer 1, 16 och 30 normalt är reserverade för målvakter.

Tyvärr kan PSG bli väldigt bra i år…:confused:. Men jag trodde Messi skulle hamna i Ciry och då är det bättre han är i PSG. Känslan om någon slår ut dem i CL kommer vara på samma nivå som om City åker ut…:smirk:

nu är jag inte riktigt insatt i hur reglerna fungerar… men kunde city ta messi utan att bli av med massa av dina egna spelare?..

eller iofs. det är ju duktiga på att skita i reglerna.

När Qatar är inblandat är regeln: mest pengar bestämmer. Nu har de dessutom fått Messi som ambassadör för fotbolls-VM.

😮‍💨