Jag köpte ny telefon i lördags och Messages synkar över extremt långsamt och verkar bara synka när telefonen står på laddning. Jag har inget minne av att det någonsin tagit såhär långt tid.
Är det någon som vet mer hur det funkar med synken? Jag kan inte hitta något sätt att återuppta den när den är pausad.
(Bytte från en iPhone 13 till en 15 Plus med samma Apple ID på båda. Flyttade bara ett av mina två telefonnummer till nya telefonen så det är möjligt att en del gamla SMS inte kommer över men det ska vara klart mer än vad det är än så länge.)
Dum fråga men du har kollat i Inställningar -> iCloud att iCloud-synk faktiskt är aktiverat för Messages? För alla gånger jag har köpt ny iPhone och starta om från scratch så är Messages inte aktiverat i iCloud-inställningarna, konstigt nog. Vet inte varför Apple gör det till default om man har iCloud.
Inte alls en dum fråga för det hade jag inte kollat.
Det var påslaget, men där fanns knappen för att få igen den pausade synken!
Jag har som sagt inget minne av av det tagit tid vid tidigare telefonbyten men inte oväntat att det tar lite tid men jag tyckte att 48 timmar, varav en hel natt på laddaren borde ha räckt.
Låter märkligt, jag gjorde en iCloud-återställning bara och allt var där. Har du startat med en ren telefon? Då kan jag ju tänka mig att det tar ett tag (nån timme kanske..).
Jag reagerade också på det , trodde det var fel och meddelanden försvunnit men tillslut så var allt tillbaka.
Ett par tillfällen var det väldigt blandat också så jag såg t.ex. konversationer från 2018 men inget från 2019 så den laddar inte hem i någon speciell ordning
Så du ska nog inte behöva oroa dig , dom kommer tillbaka
Jag blev av med en hel del meddelanden för ett antal år sedan och efter det körde jag säkerhetskopia i itunes och laddade över i nya luren med kabel. Men de senaste 2 lurarna har jag kört sida vid sida och det har funkat felfritt.
Jag har aldrig tyckt iCloud-synkningen varit 100% så det försvinner säkert lite men inte så mycket som inte har synkat än hoppas jag. Det löser sig säkert hyfsat över lite tid.
Fyra dygn tog det men nu verkar det vara synkat tillbaka till 2009.
Har ingen aning om en del meddelanden försvunnit med något har blivit lite knas genom åren och telefonbytena för jag tror knappast att det är 1,6 miljoner meddelanden: