Börjar tappa det nu på detta, någon som vet lösningen?
Varje gång Postnord skickar sms till mig och jag trycker på notisen så slungas jag till en konversation med postnord i messages appen, bara det att det är en gammal tråd från 2 år sedan… har rensat denna tråd i hopp om att hamna rätt men det slutar bara med att när jag trycker på notisen nästa gång så kommer jag till en tom konversation… enda lösningen är att trycka bakåt och sen på postnordkonversationen för att se mitt sms från postnord. Någon som råkat ut för detta och vet lösningen?
Nu handlar det inte om länken i sms:et utan när jag har ett meddelande i imessage som säger att jag har paket, när jag trycker på den så kommer jag till en numer tom imessage konversation.
Ladda ner appen istället och strunta i sms:en från Postnord. Funkar mycket bättre och du kan följa alla paket. Även att legitimera sig med Bank-id är kanon.
Jag använder appen, det är inte det som är problemet. (Nämn inte appen mer tack) Det är bara väldigt störande att när jag ska få detta medellande markerat som läst så måste jag öppna konversationen. Det kan jag inte direkt idag.
Roliga är att den inte finns i listan, bara den “rätta”.
Men jag skickade ett svar i den “trasiga” konversationen som då studsade, då dök den upp i min imessage, raderade då den konversationen får hoppas det löste det. (när jag svarade så uppdaterades då både den rätta och den felaktiga konversationen) så kanske var en importbugg när jag importerade allt från android till iphone runt den tiden den ursprungliga tråden hade post-notiser ifrån.
Avhjälpte felet med att svara i konversationen. Svaret studsade och väckte den “döda” konversationen till liv, tog bort den och nu lirar det (felet hade hängt kvar sedan 3 telefoner tillbaka också)